خبرگزاری کار ایران

در آستانه برگزاری نخستین نمایشگاه اختصاصی ایران در بصره

سرکنسول ایران: امنیت تجار ایرانی را برای فعالیت در عراق تضمین می‌کنیم/ مردم بصره از ما درخواست کالای ایرانی دارند

asdasd
کد خبر : ۳۶۵۱۳۳

سرکنسول ایران در بصره با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در بصره عراق اظهار داشت: ما امنیت حضور در عراق و هرگونه فعالیت تجاری و اقتصادی در این کشور را تضمین می‌کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، محمد مختص‌آبادی با بیان این مطلب گفت: بنگاه‌های اقتصادی ایران نباید فکر کنند که عراق ناامن است و از تجارت با این کشور صرف نظر کنند ما امنیت هرگونه فعالیت اقتصادی و تجاری در این کشور به ویژه در جنوب عراق را تضمین می‌کنیم.

وی استان بصره را مهمترین استان عراق عنوان کرد و گفت: بسیاری بصره را به عنوان پایتخت اقتصادی عراق می‌دانند؛ چراکه تنها استانی است که مرز آبی به کشورهای اطراف دارد، ضمن اینکه 70 درصد از ذخایر انرژی عراق در بصره متمرکز شده و به لحاظ اهمیت اقتصادی، این استان حرف اول را می‌زند و تبعا شرایط خاصی را هم در بحث اقتصادی و روابط تجاری با دنیا دارد.

 

وی با تاکید بر پیوند‌ها و اشتراکات فرهنگی و مذهبی مردمان عراق به ویژه استان‌های جنوبی آن با ایران افزود: بخش خصوصی ایران باید اهمیت تجارت با عراق را درک کند، کشورهای دیگر از فرصت‌هایی که ایران به آنها  درسترسی دارد، برخوردار نیستند اما نسبت به ایران نقش فعال‌تری در بازار عراق دارند؛ باید اهمیت بازار عراق برای همه تجار ایرانی جا بیفتد.

مختص‌آبادی ادامه داد: تلاش ما این است که ارتباط موثری میان تجار ایرانی با بازرگانان مستقر در بصره برقرار شود، برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران می‌تواند زمینه این ارتباط را فراهم کند و توانمندی ایران را در تولید کالا و خدمات فنی مهندسی به مردم بصره نشان دهد.

وی با اشاره به درخواست‌های مکرر مردم بصره برای استفاده از کالای ایرانی، تصریح کرد: استان بصره شیعه‌نشین است و مردم این ناحیه نسبت به خرید و استفاده از کالای ایرانی بسیار علاقه‌مند هستند، آنها بارها درخواست خود را به ما ارائه کرده‌اند؛ اکنون به توجه به این فرصت باید تلاش خود را بیشتر کنیم تا بتوانیم سهم درخوری از بازار بصره را به خود اختصاص دهیم.

سرکنسول ایران در بصره اظهار داشت: اولویت ما این است که ارتباط بصره را با استان خوزستان گسترش دهیم و در مرحله بعد، روابط این استان‌ با سایر مناطق جنوبی ایران افزایش یابد، سال گذشته تجارت ایران و عراق از مرز شلمچه به بیش از یک میلیارد دلار رسید که نسبت به قبل از آن بهتر شده اما هنوز به حد ایده‌آل نرسیده است.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی ایران باید با حمایت دولت هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهد تا جای پای محکمی در عراق پیدا کند، تصریح کرد: برای بهبود وضع تجاری ایران با بصره در تلاشیم که صدور ویزا و رفت‌وآمد به صورت انفرادی از مرز شلمچه را تسهیل کنیم که امیدواریم با مساعدت مسئولان این مشکل به زود حل شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، نخستین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در بصره عراق با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت از 29 اردیبهشت به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی بصره آغاز به کار می کند؛ این نمایشگاه در زمینه‌ محصولات و صنایع غذایی، ساختمان و تاسیسات، صنعت و معدن، انرژی (نفت، گاز و پتروشیمی)، لوازم خانگی، دارو و تجهیزات پزشکی، محصولات آرایشی و بهداشتی، منسوجات، فرش و موکت، صنایع خودرو، خدمات شهری، حمل‌ونقل، فناوری اطلاعات و صنایع مخابراتی برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای مشارکت در نمایشگاه و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.epma.ir مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 05136158 تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز