خبرگزاری کار ایران

مدیر نمایندگی خدمات پس از فروش عقاب‌افشان در همدان:

مالکان اتوبوس‌های اسکانیا به لحاظ فنی و استحکامی بسیار از خودروهایشان راضی‌اند

asdasd
کد خبر : ۳۶۳۰۱۲

تعمیرکاران بین راهی قطعه اصلی ندارند و با هزینه‌ای کمتر، از قطعه غیراصلی استفاده می‌کنند.

مدیر نمایندگی خدمات پس از فروش عقاب‌افشان در همدان گفت: مالکان اتوبوس‌های اسکانیا به لحاظ فنی و استحکامی بسیار از خودروهایشان رضایت دارند.

نجات عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا افزود: مالکان اتوبوس‌های اسکانیا به لحاظ فنی و استحکامی بسیار از خودروهایشان رضایت دارند و همین کیفیت آنهاست که موجب شده اتوبوس‌های اسکانیا چند برابر اتوبوس‌های برندهای دیگر در جاده‌های ایران تردد داشته باشند.

متن کامل گفت‌وگوی ایلنا با مدیر نمایندگی خدمات پس از فروش عقاب‌افشان در همدان در ذیل آمده است:

 

از چه زمانی با دنیای خودرو و قطعات آن آشنا شدید؟

من از وقتی کلاس پنجم ابتدایی بودم در گاراژ کار می‌کردم. یادم هست آن زمان جابه‌جایی مسافران به وسیله اتوبوس‌های بنز خیلی قدیمی صورت می‌گرفت. وقتی بزرگتر شدم و گواهینامه پایه یک گرفتم، راننده بیابان شدم و مسیر زندگی‌ام عوض شد. هم راننده تریلر بودم، هم ترانزیت و هم اتوبوس. این وضعیت تقریباً تا سال 60 ادامه داشت و بعد از آن بود که به کار لوازم خودرو، به ویژه خرید و فروش لاستیک خودروهای سنگین وارد شدم. خلاصه این که ما سال‌های سال است مشغول کار و فعالیت در حوزه خودروهای سنگین و اتوبوس‌ها هستیم.

 

چطور با شرکت عقاب افشان آشنا شدید؟

فکر می‌کنم سال 83 بود که مهندس نوروزی، یکی از مدیران عقاب افشان را در نمایشگاه قطعات خودرو تهران دیدم. در آنجا بود که ایشان به من گفت اگر تمایل داری می‌توانی نمایندگی عقاب افشان را در استان همدان عهده‌دار شوی. خاطرم هست همان موقع به ایشان گفتم این کار (نمایندگی خدمات پس از فروش) کار سخت و خسته‌کننده‌ای است، اما ایشان به من گفت که شرایط نسبت به گذشته تغییر کرده و اتوبوس‌ها مدرن شده‌اند. چند وقتی گذشت و سال 87 بود که رسماً نمایندگی خدمات پس از فروش شرکت تولیدی و صنعتی عقاب افشان را در همدان راه‌اندازی کردیم.

 

از شرایط نمایندگی همدان برای مخاطبان ما بگویید.

ما 4 استان غربی کشور شامل همدان، کردستان، ایلام و کرمانشاه و همچنین استان سلیمانیه عراق را تحت پوشش داریم و سعی می‌کنیم در این 5 استان در هر شرایطی کنار مالکان و رانندگان اتوبوس‌های اسکانیا باشیم. البته نمایندگی ما با وجود فضای فیزیکی که در همدان داریم بیشتر به صورت امدادی فعالیت می‌کند و پرسنل ما بیشتر به صورت سیار در حال خدمت‌رسانی به این اتوبوس‌ها هستند. خوشبختانه تا امروز نگذاشته‌ایم اتوبوس یا مسافری در راه بماند و امیدوارم که در ادامه هم شرایط به همین شکل تداوم یابد.

 

رضایت اتوبوس‌داران این 5 استان از نمایندگی شما چقدر است؟

شاید اغراق نباشد اگر بگویم درصد رضایتمندی مشتریان ما در حد رضایتمندی مشتریان از نمایندگی تهران و حتی در بعضی مواقع بالاتر هم هست. البته ما در بعضی اوقات از برخی مشتریان‌مان رضایت کافی نداریم.

 

چرا؟

شاید گفتن این مسأله زیبا نباشد اما با وجود این که ما در بسیاری موارد هزینه‌های به نسبت پایین‌تری در مقایسه با دیگر نمایندگی‌ها و تعمیرگاه‌ها می‌گیریم ولی بعضی مالکان و رانندگان خیلی خوش‌حساب نیستند و در تسویه بدهی خود با ما قدری بی‌انصافی می‌کنند.

 

برنامه‌تان برای نوروز و تعطیلات این ایام چیست؟

حتماً شما می‌دانید که خدمات پس از فروش تعطیل‌پذیر نیست. ما هر ساله در ایام تعطیلات نوروز بسیار بیشتر از ایام دیگر سال فعال هستیم و امسال نیز قطعاً به همین شکل خواهد بود. ما در قبال اتوبوس‌های اسکانیای فعال در 5 استان تحت پوشش‌مان مسؤول هستیم و قطعاً در این زمینه کوچک‌ترین کم‌کاری نخواهیم داشت. ضمن اینکه در نظر داشته باشید در ایام اربعین هم با توجه به حجم زائری که از مرز مهران راهی مرقد امام حسین (ع) می‌شود، ما حجم کاری زیادی داریم و برای خدمات‌دهی به اتوبوس‌های اسکانیایی که مسافران اربعین را جابه‌جا می‌کنند، کاملاً در شرایط آماده‌باش هستیم.

 

از نظر شما به عنوان یک فرد باتجربه، فرهنگ رانندگی در کشور ما چقدر به شرایط اصولی نزدیک است؟

فکر می‌کنم به نسبت گذشته خیلی بهتر شده است. البته افزایش کیفیت جاده‌ها در این زمینه خیلی تأثیرگذار بوده، هرچند که به نظر می‌رسد کنترل پلیس بیش از هر عامل دیگری در افزایش سطح فرهنگ عمومی رانندگی تأثیر مثبت داشته است؛ البته بیشتر، سخت‌گیری‌های پلیس در زمینه جلوگیری از تخلفات و اعمال جریمه‌های سنگین برای رانندگان متخلف مدنظر بنده است.

 

با توجه به اینکه شما روزانه با چندین دستگاه از این اتوبوس‌ها سروکار دارید و مهمتر از آن با مالکان و رانندگان اتوبوس‌های اسکانیا هم‌کلام می‌شوید، کیفیت اتوبوس‌های اسکانیا را چطور می‌بینید؟

شاید بهتر باشد این سؤال را رانندگان و مالکان اتوبوس‌های اسکانیا پاسخ دهند، اما من به عنوان شخصی که ده‌‎ها سال است با خودروهای سنگین سروکار دارم، فکر می‌کنم مالکان اتوبوس‌های اسکانیا به لحاظ فنی و استحکامی بسیار از خودروهای خویش رضایت دارند و همین کیفیت آنهاست که موجب شده اتوبوس‌های اسکانیا چند برابر اتوبوس‌های برندهای دیگر در جاده‌های ایران تردد داشته باشند.

 

چرا برخی از مالکان اسکانیا برای تعمیر و نگهداری خودروشان به جای بهره‌گیری از نمایندگی‌های مجاز عقاب افشان، به تعمیرگاه‌های بین راهی مراجعه می‌کنند؟

دلایل زیادی دارد اما به هر دلیلی که این کار را انجام می‌دهند، باید بدانند در نهایت کار اشتباهی را مرتکب می‌شوند. چون تعمیرکاران بین راهی قطعه اصلی ندارند، با هزینه‌ای کمتر، از قطعه غیراصلی استفاده می‌کنند و همین موضوع به مشکلی بزرگتر برای مالکان و رانندگان اتوبوس‌ها بدل می‌شود. من چنین کاری را به هیچ‌کس پیشنهاد نمی‌کنم.

 

در مورد دستکاری‌های خودسرانه برخی مالکان اتوبوس‌ها چه نظری دارید؟

کار بسیار اشتباه و خطرناکی است. متأسفانه در برهه‌ای از زمان، برخی مالکان اتوبوس‌ها اقدام به نصب باک‌های اضافی روی وسلیه نقلیه خود می‌کردند و بدین ترتیب به خود، شرکت عقاب افشان و برند اسکانیا لطمه می‌زدند. امیدوارم در آینده شاهد چنین رفتارهای غیراخلاقی نباشیم.

مالکان اتوبوس‌های اسکانیا به لحاظ فنی و استحکامی بسیار از خودروهایشان راضی‌اند

مالکان اتوبوس‌های اسکانیا به لحاظ فنی و استحکامی بسیار از خودروهایشان راضی‌اند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز