خبرگزاری کار ایران

دو هیات تجاری مکزیکی بهار ۹۵ به تهران می‌آیند

سفیر مکزیک: می‌خواهیم عقب‌ماندگی در روابط با ایران را جبران کنیم

asdasd
کد خبر : ۳۴۹۸۴۸

سفیر مکزیک در دیدار با رییس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: مکزیک خواهان جبران عقب‌ماندگی در روابط با ایران است و به دنبال یافتن زمینه‌های بیشتر همکاری با ایران می‌گردد تا حجم تجارت خود را در منطقه حساس خاورمیانه افزایش دهد.

به گزارش ایلنا، «اولیسس کانچولا» در این دیدار گفت: اردیبهشت و خردادماه سال آینده دو هیات تجاری از مکزیک راهی ایران خواهد شد ضمن اینکه هیات بزرگتری از مقامات و فعالان اقتصادی مکزیک مهرماه سال آینده به ایران سفر خواهد کرد.

وی ضمن ابراز خرسندی از دستاوردهای دیپلماتیک و پیشرفت‌های ایران در بخش‌های مختلف، ابراز امیدواری کرد با مشارکت سازمان توسعه تجارت ایران، اتاق بازرگانی ایران و سفارت مکزیک کارگروهی برای هدفمند بودن سفر هیات‌های اقتصادی مکزیک به ایران تشکیل تا سفرهای پیش رو منجر به نتایج عملیاتی شود.

کانچولا اظهار داشت: ایران کشور باثباتی در منطقه است و من در دو سال گذشته بازدیدهایی از استان‌های گیلان، خراسان رضوی و هرمزگان داشته‌ام و در جریان پیشرفت ایران در حوزه های مختلف قرار دارم، خوشبختانه زمینه‌های خوبی برای گسترش روابط میان تهران و مکزیکوسیتی وجود دارد که با تعامل و همکاری‌های بیشتر مقامات و فعالان اقتصادی دو طرف امکان گسترش آنها وجود دارد.

افخمی‌راد مطرح کرد: توسعه همکاری تهران و مکزیکوسیتی در زمینه تولید محصولات هایتک

«ولی‌الله افخمی‌راد» رئیس سازمان توسعه تجارت نیز در این دیدار اعلام کرد: گسترش روابط تجاری با کشورهای جهان در راس برنامه‌های این سازمان قرار دارد و ما آمادگی داریم به صورت هدفمند از هیات‌های تجاری اعزامی به ایران استقبال کنیم و زمینه آشنایی فعالان اقتصادی دو طرف در حوزه‌های قابل همکاری را فراهم کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان این مطلب افزود: سازمان توسعه تجارت همپا با مسئولان وزارت امورخارجه کشورمان درصدد افزایش همکاری‌های تهران و مکزیکوسیتی هستند و برای هدفمند شدن هرچه بیشتر این موضوع، زمینه‌ دیدارهای موثر و بازدید‌های اثربخش از شهرک‌های صنعتی خود را برای هیات‌های اعزامی این کشور در مدت زمان حضور در ایران فراهم می‌کنیم.

وی گفت: ایران و مکزیک در سالیان اخیر به موفقیت‌های زیادی در بخش‌های مختلف ازجمله صنایع هایتک و بایو و نانو تکنولوژی دست یافته‌اند که می‌توانند با همکاری یکدیگر دستاوردهای خود را توسعه دهند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ادامه داد: با توجه به سیاست‌های اخیر کشور مکزیک در کاهش وابستگی اقتصاد این کشور به نفت، ما تمایل داریم سیاستگذاران این کشور در این مهم نیز در قالب هیات‌های اعزامی به کشورمان سفر کنند و تجربیات خود را به ایرانی‌ها که قدم در این راه گذاشته‌اند، منتقل کنند.

وی گفت: یکی از راهکارهای گسترش روابط میان تهران و مکزیکوسیتی دیدار وگفت‌وگو میان فعالان اقتصادی دو کشور است که در قالب اعزام هیات‌ها و شرکت در نمایشگاه‌های یکدیگر بوجود می‌آید، سازمان توسعه تجارت به دنبال آن است که اتاق‌های بازرگانی ایران نیز نقش ایفا کنند از این رو تلاش می‌کند با مشارکت آنان پذیرای هیات‌های تجاری مکزیک باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان با ناچیز دانستن حجم تجارت دو کشور اظهار داشت: تحریم‌های ظالمانه ایران به تدریج در حال برچیده شدن است و فضای جدید جهانی اجازه گسترش روابط را به دو کشور می‌دهد و ما امیدواریم مکزیکی‌ها از شرایط جدید به مطلوب‌ترین شکل ممکن استفاده کنند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز