خبرگزاری کار ایران

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران:

همایش صنعت خودرو نقطه ی عطفی برای حضور سرمایه گذاران خارجی است

asdasd
کد خبر : ۳۴۲۶۳۸

هدف اصلی همایش بین المللی صنعت خودرو ، فعالیت اقتصادی است و بزرگان صنعت خودرو و سرمایه گذاران در این همایش حضور خواهند یافت.

ایلنا: دکتر امیرحسن کاکایی گفت : هدف اصلی همایش بین المللی صنعت خودرو ، فعالیت اقتصادی است و بزرگان صنعت خودرو و سرمایه گذاران در این همایش حضور خواهند یافت.

به گزارش ایلنا، امیرحسن کاکایی عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، با بیان مطلب فوق، گفت: جای امیدواری است که با برداشتن تحریمها ، خودروسازان برتر در سطوح بالای مدیریتی در همایش مذکور حضور یابند و به تعمیق روابط و مناسبات کمک زیادی خواهد شد.

وی افزود: به طور کلی مناسبات و مذاکرات با خودروسازان خارجی توسط سایپا، ایران خودرو و سایر خودروسازان در حال انجام است ولی همایش صنعت خودرو ، فرصت مناسبی است تا بزرگان صنعت خودرو نسبت به سرمایه گذاری در کشورمان در تعامل با خودروسازان داخلی مذاکرات مفیدی داشته باشند. در واقع همایش بین المللی صنعت خودرو نقطه ی عطفی در سرمایه گذاری صنعت خودرو و صنعت قطعه سازی است.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به سیاست های وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: در یکی دوسال اخیر این وزارتخانه 3 شرط اساسی و کلیدی را برای تمامی مذاکرات با خودروسازان دنیا مورد تاکید قرار داده است که شامل: سرمایه گذاری مستقیم در کشور ، انتقال فناوری برای داخلی سازی و صادرات می باشد.

امیرحسن کاکایی خاطرنشان کرد: به طرف های خارجی تاکید شده است با در نظرگرفتن این سه شرط برای سرمایه گذاری مالی به ایران بیایند علاوه بر آن ، فناوری در بخش خطوط تولید و فناوری طراحی محصول را نیز انتقال دهند.

وی به ضرورت تعامل ملی در بین سازمان ها و وزارت خانه های کشور در حوزه ی صنعت خودرو اشاره نمود و گفت: انتظار می رود به واسطه ی برگزاری همایش صنعت خودرو  ضمن تقویت مناسبات خارجی با خودروسازان و سرمایه گذاران، در بخش داخلی نیز به همگرایی ملی و همدلی بیشتر دستگاهها و سازمان های مربوطه برسیم و به دنبال رفع موانع پنهان که معمولا جلوی ادامه و تعمیق مذاکرات و تعاملات را می گیرد ، باشیم.

کاکایی گفت: در گذشته تاخیر زمانی در اجرای قراردادها با طرف های خارجی برای ارائه ی محصول ، داخلی سازی و صادرات آن باعث شده است تا مردم ثمره ی این قراردادها را به موقع حس نکنند.

وی افزود: علاوه بر تاخیر زمانی، ابهام در قوانین داخلی گاهی منجر به طولانی شدن قراردادهای انتقال تکنولوژی شده است و همایش بین المللی صنعت خودرو فرصتی است تا با همفکری و تعامل با خارجی ها و سازمان ها و خودروسازان داخلی این مشکلات برطرف گردد.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به نقش سایپا در برگزاری همایش گفت: خودروسازان داخلی در هر فعالیت ملی حوزه ی خودرو باید حضور داشته باشند. با توجه به هجمه های اخیر، خیلی ها سعی کردندکه به خودروسازان داخلی ضربه بزنند. خوشبختانه سایپا با عملکرد مناسب در بخش ارائه ی محصولات جدید و انواع روش های فروش ، حرکت های بزرگی انجام داده است و این بسیار مایه ی خرسندی است . همچنین برگزاری همایش صنعت خودرو با کمک سایپا و ایران خودرو در حال پیگیری و انجام است.

کاکایی در خصوص آینده ی صنعت خودرو گفت: صنعت خودرو با چالش های جدی رو به روست از طرفی مدیران و متخصصان این صنعت نیز خیلی باتجربه تر شده اند و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش شرط های اساسی در خصوص ارتباطات و مذاکرات با خودروسازان برتر دنیا در نظر گرفته است و بر این اساس شاهد تحولات مثبت و بزرگ در صنعت خودرو خواهیم بود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز