خبرگزاری کار ایران

اولویت کاری سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی شناسایی پهنه های با مقیاس 25 هزار است

معاون سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشورگفت: مهم ترین اولویت در بخش معدن تکمیل زنجیره های ارزش افزوده صنایع معدنی است و تمرکز اصلی سازمان زمین شناسی شناسایی پهنه های با مقیاس 25 هزار با لایه های ژئوشیمی است .

به گزارش ایلنا، « بهروز برنا »  افزود : رویکرد جدید سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی بر روی پهنه های معدنی است و 20 درصد ژئو فیزیک هوایی تاکنون به اتمام رسیده وبر روی  80 الی 90 کیلومترخطی کار شده   همچنین از 7.5 کیلومتر به 250 متر فواصل پروازی رسیده ایم .

وی گفت: سازمان زمین شناسی با استفاده از هلی کوپتر و هواپیما علاوه بر سنگان  در محدوده هایی نظیر جیرفت، استان فارس، منطقه بینالود در خراسان شمالی، هرمزگان، گیلان و زنجان، چهارمحال و بختیاری، مازندران، کردستان، سمنان و قم اقدام به انجام ژئوفیزیک هوایی کرده است.

معاون سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی در ادامه با اعلام اینکه ا یران در رتبه شش جهان در ژئوفیزیک هوایی است، گفت:  مطالعات، امکانات و توانمندیهای علمی و عملی کشور در این خصوص دارای شرایطی مطلوب در سطح دنیاست.

برنا خاطرنشان کرد: سازمان زمین شناسی در دهه هشتاد برای اولین بار در کشور پهنه های زمین شناسی شامل کانون های 20 گانه به مساحت 420 هزار کیلومتر مربع را در 5 لایه اطلاعاتی تکمیل و معرفی کرد.

به گفته برنا سازمان زمین شناسی به عنوان متولی بخش اکتشاف نقشه های پایه و اطلاعاتی برای زمین شناسی و اکتشاف را تهیه می کند و در اختیار کاربران قرار می دهد.

معاون سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی  افزود: هرچه اکتشافات سیستماتک تر شده و روی پروسه خودش جلو برده شود ، دستاوردهای خوبی حاصل می شود.

برنا افزود: با اقدامات اخیر سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی  می‌توان انتظار داشت که در آینده، بهبود و پیشرفت اکتشافات معدنی، باعث رونق کل زنجیره معدنکاری و فرآوری شود.

کد خبر : ۳۳۴۶۸۴