خبرگزاری کار ایران

هفته آینده انجام می‌شود:

افتتاح پروژه احداث دو طرح تایر زابل و لوله‌های GRP

شمین جلسه پیگیری مصوبات سفر استانی وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان سیستان و بلوچستان مقرر شد دو طرح تایر زابل و لوله‌های GRP افتتاح شود.

به گزارش ایلنا، در این نشست وضعیت و برنامه اجرای طرح‌های تایر زابل ، استیل کورد، آنتیموان، طرح لوله‌های GRP ، طرح فولاد مکران همچنین طرح تیتانیوم بررسی شد.

براساس این گزارش درخصوص طرح تایر زابل مقرر شد تا قبل از سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت قرارداد تأمین برق، گاز و آب این طرح نهایی شود.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت از اجرایی شدن 14 مصوبه در سفر رییس‌جمهور به استان سیستان و خبر داد.

مهندس ریاحی گفت : با توجه به لغو مصوبه مبادلات مرزی ، مقرر شد سازمان توسعه تجارت طی نامه ای به معاون اول رئیس جمهور خواستار مستثنی شدن استان سیستان و بلوچستان از این امر شود.

در ادامه این نشست گزارش عملکرد بازارچه‌های مشترک مرزی کشور ارائه گردید و عنوان شد در 6 ماهه اول سال 94 حدود 217 میلیون دلار صادرات انجام شده که بیشترین سهم مربوط به صادرات از بازارچه‌های مشترک مرزی استان سیستان و بلوچستان به میزان 102میلیون دلار بوده است.

همچنین عنوان گردید، میزان واردات برای سال 1394 از طریق بازارچه‌های مرزی کشور 310 میلیون دلار تعیین شده که از این میزان طی دوره مذکور تنها 75 میلیون دلار واردات محقق شده و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 14 میلیون دلار افزایش را نشان می‌دهد.

براساس این گزارش بیشترین حجم واردات طی این دوره مربوط به بازارچه‌های مشترک استان سیستان و بلوچستان به میزان 37 میلیون دلار بوده است.

کد خبر : ۳۲۶۳۲۱