خبرگزاری کار ایران

ارائه سند برنامه راهبردی توسعه صنعت، معدن و تجارت به هیئت دولت

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۴۰۴

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ‏ریزی وزارت صنعت گفت سند برنامه راهبردی توسعه صنعت، معدن وتجارت در حال نهایی شدن است و در اواسط شهریورماه به هیات دولت ارائه خواهد شد.

برخی از این سیاست‌ها به صورت فرابخشی بوده که اجرایی شدن و اثربخشی آنها در گرو همکاری سایر دستگاههای اجرایی و نیز سایر قوه‌های قضایی و مقننه خواهد بود.

به گزارش ایلنا، «محسن اتابکی» با اشاره به ضرورت تدوین و بازنگری سند راهبردی توسعه صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: با توجه به تغییر دولت و تغییرات اساسی برای حرکت به سوی تحقق چشم‌انداز ۱۴۰۴ و همچنین فاصله گرفتن از اهداف تعیین شده در دولت قبل و رویکرد دولت جدید به سمت کاهش تصدی‌گری بخش دولتی و میانداری بخش خصوصی در چرخه تولید و تجارت، این اقدام ضروری به نظر می رسد.

وی افزود: از این رو با تشکیل شورای مشورتی از ارکان بخش خصوصی به ویژه انجمن‌ها و تشکل‌های تخصصی و مشارکت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن، کارگروه بازنگری و تدوین سند برنامه‌ راهبردی توسعه صنعت، معدن و تجارت، از پاییز سال ۱۳۹۲ شروع بکار کرد.

اتابکی در ادامه یادآور شد: سند برنامه راهبردی توسعه صنعت، معدن و تجارت با بهره‌گیری از اسناد قبلی تولید شده، سایر اسناد راهبردی برخی کشورهای در حال توسعه و متدهای مرسوم در دنیا و در راستای اسناد بالادستی نظیر سند چشم‌انداز ۱۴۰۴، برنامه پنجم توسعه، سیاستهای اصل ۴۴ قانون اساسی، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، برنامه ارائه شده وزیر به مجلس شورای اسلامی و سایر اسناد بالادستی، پس از چندین ویرایش و اصلاحات صورت گرفته در حال نهایی شدن است و در نیمه اول شهریورماه برای اخذ تصویب به هیات دولت ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه با توجه به ادغام وزارت صنایع، معادن و بازرگانی طی سالیان گذشته، تاکنون بیانیه مأموریت مصوب در این وزارتخانه وجود نداشت خاطرنشان کرد: در این سند به این موضوع نیز پرداخته شده است و در چارچوب طراحی شده، به نقش هر یک از ذینفعان برای تحقق چشم‌انداز تدوین شده پرداخته و هدفگذاری‌ها برای سال ۱۳۹۶ با تعیین شاخص‌های سنجش اهداف تعیین شده است.

به گفته وی؛ در این راستا جهت‌گیری اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت توسعه زیرساختهای صنعت، معدن و تجارت و اشاعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی در فضای تجارت بین‌المللی است که بر این مبنا موضوعات راهبردی در ۱۲ موضوع شناسایی و تعیین گردیده است.

اتابکی همچنین افزود: به دنبال آن، بسته سیاست‌های اجرایی بخش در ۵ محور تأمین مالی، تأمین زیرساخت، محیط قانونی، سرمایه‌گذاری و تجارت و رقابت‌پذیری، حدوداً ۷۶ سیاست اجرایی تدوین شده است.

وی متذکر شد: برخی از این سیاست‌ها به صورت فرابخشی بوده که اجرایی شدن و اثربخشی آنها در گرو همکاری سایر دستگاههای اجرایی و نیز سایر قوه‌های قضایی و مقننه خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز