خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره خانه معدن ایران:

دولت به بهانه خام فروشی به دنبال عوارض سنگ آهن است

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۷۸۲

ضرورت دارد دولت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی حمایت کرده و قوانین را در جهت تسهیل سرمایه گذاری ها تغییر دهد.

عضو هیات مدیره خانه معدن ایران گفت: دولت به بهانه خام فروشی به دنبال عوارض سنگ آهن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جعفر صادقی پناه، عضو هیات مدیره خانه معدن ایران صبح امروز در یک نشست خبری اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه معدن فرصتی برای همفکری فعالان این حوزه است و از وزارت صنعت، معدن و تجارت انتظار می رود در اجرای استراتژی بخش معدن مصمم باشد و از سلیقه ای عمل کردن بپرهیزد.

وی با اشاره به تهیه نقشه های مبنا افزود: نقشه‌های در مقیاس یک ۲۵۰ هزار و همچنین یک ۱۰۰ هزارم تهیه شده ولی تهیه نقشه‌های یک ۲۵ هزارم هنوزنهایی نشده درحالی که هدف برنامه‌های توسعه‌ای کشور تهیه این نوع نقشه‌ها و همچنین انجام ژئوفیزیک هوایی و ژئوفیزیک شیمیایی بوده است که باید برایش برنامه‌ریزی شود. این نقشه ها در کشاورزی و محیط زیست نیز قابل استفاده است.

صادقی پناه ادامه داد: سند چشم انداز ۲۰ ساله یک پازل است و بدون استراتژی بخش معدن و پتانسیلهای آن نمی توان این پازل را کامل کردهمچنین در بسته خروج از رکود که از سوی دولت تدوین شد بخش معدن مغفول ماند که دولت مجددا به این موضوع نیز پرداخت.

وی افزود: به عنوان مثال تولید فولاد در سند چشم انداز باید به ۵۵ میلیون تن برسد اما موضوع کمبود آب در آن دیده نشده است!

همچینن بهرام شکوری، عضو دیگر هیات مدیره خانه معدن افزود: ضرورت دارد دولت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی حمایت کرده و قوانین را در جهت تسهیل سرمایه گذاری ها تغییر دهد.

وی گفت: زمانی بر روی گندله و کنستانتره عوارض صادرات بسته می شد و امروز کمبود گندله در کشور وجود دارد در حال حاضر نیز به بهانه خام فروشی دولت به دنبال وضع عوارض بر روی سنگ اهن است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز