خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تاکید کرد:

ضرورت تدوین سند آینده‌نگری جهادکشاورزی برای استان

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۷۰۰

تدوین سند آینده کاری جهاد کشاورزی استان، یک ضرورت اساسی است و مدیران این سازمان باید برای تهیه آن اقدام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در شورای هماهنگی مدیران ستادی و شهرستانی سازمان جهادکشاورزی استان، خطاب به مدیران گفت: مخاطبان شما در سطح استان که‌‌ همان کشاورزان، دامداران و… هستند، افراد بسیار شریف، زحمتکش، خستگی‌ناپذیر، با صداقت و با وفا هستند و قطعا انجام کار برای این عزیزان، لذت خاصی را به همراه دارد و نوع برخورد شما با این عزیزان ظرافت خاصی می‌طلبد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رسول یاحی اظهار داشت: در کشور ما بیش از ۱۶۵ میلیون هکتار زمین وجود دارد که بیش از ۱۱۲ میلیون هکتار آن غیرقابل کشت است و تنها ۵۳ میلیون هکتار آن قابل کشت است که از این میزان فقط در ۲۴ میلیون هکتار آن کشت صورت می‌گیرد.

وی افزود: از این ۲۴ میلیون هکتار در ۱۶ میلیون هکتار کشت به صورت دیم و ۸ میلیون هکتار کشت به صورت آبی صورت می‌پذیرد که به عبارت دیگر سهم کشت آبی فقط ۶ درصد است و با این وجود برای تأمین آب همین میزان نیز با مشکل روبه رو هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تصریح کرد: در دنیای امروز سهم بخش کشاورزی در تأمین اشتغال، حدود ۳ درصد است اما در کشور ما بیش از ۲۰ درصد امر اشتغال در حوزه جهادکشاورزی صورت می‌پذیرد.

وی با اشاره به مشکلات کم آبی استان اذعان داشت: برداشت‌های غیرمجاز و خلاف رویه نیز یکی از مشکلات ما در بخش آب است که امروز مدیریت ارشد استان باید تاوان اقدامات نسنجیده برخی از مدیران گذشته استان را بدهد.

یاحی ادامه داد: خوشبختانه در کنار همه این مشکلات، امروز استان اصفهان در بخش تولید شیر و گوشت قرمز در جایگاه ممتازی در سطح کشور قرار دارد و این مهم نتیجه تلاش‌ها و زحمات مدیران است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: مدیریت ارشد استان بر تهیه و تأمین غذای سالم و مطلوب در استان توجه ویژه‌ای دارد و با کوچک‌ترین تخلفی در این حوزه با قاطعیت برخورد خواهد کرد و قطعاً به گونه‌ای عمل خواهد شد که متخلفین در هیچ کجای این استان در این حوزه احساس امنیت نکنند.

یاحی با اشاره به پتانسیل علمی استان خاطر نشان کرد: مدیران جهادکشاورزی استان باید بیش از پیش به سمت علمی شدن مقوله کشاورزی پیش بروند و این پتانسیل با وجود بیش از ۱۷۰ واحد دانشگاهی و ۳۳۰ هزار دانشجو در سطح استان به خوبی مهیاست.

یا حی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سبک زندگی ایرانی - اسلامی که مقام معظم رهبری بار‌ها بر آن تأکید داشته‌اند، افزود: با تکیه بر این الگو و رعایت بهینه استفاده از منابع می‌توانیم بر بسیاری از مشکلات فائق آییم.

وی با اشاره به ضرورت توجه بخش کشاورزی به مباحثبیمه‌ای و صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: در کشورهای اروپایی هر خانواده ۱۳ درصد از سبد هزینه‌ای‌اش مربوط به مباحثبیمه‌ای است در حالی که در کشور ما این رقم در حدود یک درصد است و می‌طلبد که دست اندرکاران این حوزه اطلاع رسانی دقیق و کاملی به مردم به خصوص مخاطبان خاص خود بنمایند.

وی در پایان، خواستار تمرکز بیشتر رسانه ملّی و استانی و جراید کثیرالانتشار به مقوله‌های مهمی که در حوزه جهادکشاورزی وجود دارد، شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز