خبرگزاری کار ایران

معاون فنی جهاد کشاورزی مازندران، در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد؛

زمین کشاورزی متری ۱۰ هزار تومان، ویلا و آپارتمان متری یک میلیون تومان

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۰۴۴

زمین‌های کشاورزی با کاربری کشت محصولات کشاورزی متری ۱۰ هزار تومان ارزش قیمت دارد؛ اما به محض تغییر کاربری و تبدیل آن به ویلا و آپارتمان متری یک میلیون تومان ارزش پیدا می‌کند.

یک مسئول وزارت جهاد کشاورزی گفت: کاهش تولیدات محصولات کشاورزی به خصوص در نواحی شمالی کشورعوامل گوناگونی دارد که شاید مهم‌ترین آن تغییراراضی زمین‌های کشاورزی به ویلا و ساختمان است.

سید حسین حسینیان، معاون فنی جهاد کشاورزی مازندران، درپاسخ به این سوال که چرا کشاورزان مایلند زمین‌های کشاورزی خود را به ویلا تبدیل کنند، به خبرنگار ایلنا گفت: زمین‌های کشاورزی با کاربری کشت محصولات کشاورزی متری ۱۰ هزار تومان ارزش قیمت دارد؛ اما به محض تغییر کاربری و تبدیل آن به ویلا و آپارتمان متری یک میلیون تومان ارزش پیدا می‌کند و کشاورز ترجیح می‌دهد سود چندین سال زحمت خود را در یک سال دریافت کند.

وی با اشاره به اینکه دیوارکشی تغییر کاربری محسوب می‌شود، اظهار کرد: دیوار کشی تغییر کاربری محسوب می‌شود؛ حتی در زمینه دیوار کشی قانون وجود دارد که اجازه ۸۰ سانت بلوک چینی را به کشاورز می‌دهد؛ اما متاسفانه کشاورز خلاف قانون عمل می‌کند و نهادهای مربوط برای جلوگیری از این عمل نیز ضعیف عمل می‌کنند.

حسینیان متخلفان اصلی را ادارات خدمات دهنده دانسته و گفت: وقتی در زمین‌های کشاورزی، ویلا و یا ساختمانی غیر قانونی ساخته می‌شود اگر آب و برق و گاز نداشته باشند دیگر قابلیت استفاده نخواهند داشت؛ بنابر این مشکل اصلی ادارات خدمات دهنده آب، برق، گاز هستند که با وجود اطلاع از تغییر اراضی کشاورزی به ویلا و آپارتمان به عاملان آن آب، برق، گاز می‌دهند که اعمال نفوذ برخی افراد در این سازمان‌ها موجب ایجاد تخلف می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز