خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران:

خرید تضمینی گندم ۶ میلیون تن شد

کد خبر : ۱۹۲۴۱۳

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: تاکنون بیش از ۵۵ هزار میلیارد ریال به حساب کشاورزان در ۳۱ استان واریز شده در حالیکه پرداخت سال گذشته برای کل خرید گندم به کشاورزان حدود ۳۹ هزار میلیارد ریال بوده است.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت مراکز خرید تضمینی گندم، تاکنون ۶ میلیون تن گندم از کشاورزان در ۳۱ استان خریداری کرده‌اند که این مقدار، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن نسبت به کل خرید پایان فصل سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، عباس قبادی افزود: مبالغ پرداختی به کشاورزان نیز ۱۵ هزار میلیارد ریال بیشتر از سال گذشته می باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، ارزش ریالی گندم‌های خریداری شده را حدود ۶۱ هزار میلیارد ریال اعلام و از واریز ۹۰ درصد وجوه گندمها به حساب کشاورزان خبر داد.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در ادامه گفت: تاکنون بیش از ۵۵ هزار میلیارد ریال به حساب کشاورزان در ۳۱ استان واریز شده در حالیکه پرداخت سال گذشته برای کل خرید گندم به کشاورزان حدود ۳۹ هزار میلیارد ریال بوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: ۹۲۰ مرکز فعال خرید در سراسر کشور به استثنای مراکزاستانهای بوشهر و خوزستان، همچنان مشغول خرید تضمینی گندم بوده و عملیات تحویل، تخلیه و ذخیره‌سازی ۹۰۹ هزار محموله را انجام داده‌اند.

قبادی در خصوص کیفیت گندم‌های خریداری شده با بیان اینکه رویکرد این شرکت در خرید تضمینی، تسهیل عملیات خرید و رفاه کشاورزان است، اظهار کرد: گندم های خریداری شده از کیفیت مناسبی برخوردار می باشند، به گونه ای که میانگین افت مفید و غیر مفید گندم‌ها کمتر از ۲ درصد و وزن سن زدگی نیز ۵ دهم درصد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز