خبرگزاری کار ایران

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی:

ایران جز، شورای بین المللی خرما در جهان نیست / برای رسیدن به اهداف باید نماینده داشته باشیم

کد خبر : ۱۹۲۰۰۵

اولین کاری که باید انجام دهیم حضور در مجامع بین‌المللی است. باید نماینده‌ای از ایران در این مجامع حضور داشته باشد و اعلام کند که ما هستیم و می‌توانیم. لذا بهترین تشکل، تشکلی است که نمایندگان تام‌الاختیار و دانای تشکل‌های موجود در آن وجود داشته باشد، اگر در برخی محصولات ما به صورت خدادادی پیش‌رو هستیم در صورتی که به شیوه فعلی کار را ادامه دهیم حذف خواهیم شد. بنابراین اگر کاری را شروع کرده‌ایم باید تا انت‌ها آن را پیش ببریم.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اولین قدم در این مسیر عقد ۳ قرارداد مطالعات باغبانی است که طی هفته آینده به امضا می‌رسد، افزود: این اقدام بیانگر این است که هیچ کاری بدون تحقیق و مطالعه انجام نمی‌شود.


به گزارش ایلنا، عرب، معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در همایش خرما که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد گفت: «شورای بین‌المللی خرما در جهان ایجاد شده اما جمهوری اسلامی ایران جزء این شورا نیست سیاست وزارت جهاد کشاورزی بر این است که بدون مطالعه و تحقیق هیچ کاری را شروع نکند. همچنین تصویب شده که استاندارد بین‌المللی خرما در جهان نوشته شود و کشور هند پیش‌قدم شده تا این استاندارد را بنویسد.


معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: زمانی که بنده این نامه را مشاهده کردم نامه‌ای به رئیس سازمان استاندارد نوشتم که چرا با حضور ما هند که نقش در تولید خرما ندارد باید پیش‌قدم این کار شود.


مهندس عرب تاکید کرد: اولین کاری که ما باید انجام دهیم حضور در مجامع بین‌المللی است. باید نماینده‌ای از ما در این مجامع حضور داشته باشد و اعلام کند که ما هستیم و می‌توانیم لذا بهترین تشکل، تشکلی است که نمایندگان تام‌الاختیار و دانای تشکل‌های موجود در آن وجود داشته باشد، اگر در برخی محصولات ما به صورت خدادادی پیش‌رو هستیم در صورتی که به شیوه فعلی کار را ادامه دهیم حذف خواهیم شد. بنابراین اگر کاری را شروع کرده‌ایم باید تا انت‌ها آن را پیش ببریم.


معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اولین قدم در این مسیر عقد ۳ قرارداد مطالعات باغبانی است که طی هفته آینده به امضا می‌رسد، افزود: این اقدام بیانگر این است که هیچ کاری بدون تحقیق و مطالعه انجام نمی‌شود. ما با مشاوران بخش خصوصی قرارداد می‌بندیم و تحقیقات به عنوان ناظر کنار ما خواهد بود سیاست دوم بحثاستفاده از دانش فنی بین‌المللی است که شورای بین‌المللی خرما را در این زمینه به عنوان مثال عرض کردم.


وی ادامه داد: در مورد خرما همه با یکدیگر پیگیر این امر باشیم و این تقاضا را انجام دهیم تا ببینیم این اجازه را به ما خواهند داد که عضو این شورا بشویم یا خیر.


معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به احیا طرح نخلیات گفت:» اولین قدم تهیه نقش راه نخلیات است که این کار انجام شده و قرار است ما آنهارا جمع‌آوری و به رئیس دفتر کشاورزی و آب اتاق ایران تحویل دهیم تا در اختیار فعالان بخش قرار بگیرد و هر نظر کاربردی علمی و تحقیقاتی در این زمینه مورد توجه قرار خواهد گرفت.


معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در پایان گفت: بحثمکانیزاسیون نیز جزء سیاست‌های اصلی دولت در این زمینه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز