خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

سرمایه بانک صنعت ومعدن باید افزایش یابد

کد خبر : ۱۹۱۹۰۶

محمد رضا نعمت زاده در نشست مجمع عمومی سالیانه بانک صنعت ومعدن با بیان این مطلب، افزود: از آندسته سپرده‌گذارهای صندوق توسعه ملی در بانک صنعت و معدن برای اعطای تسهیلات به بخش صنعت و معدن نیزحمایت می شود.

وزیرصنعت، معدن و تجارت گفت: عملکرد بانک صنعت ومعدن را در ابعاد توسعه ای و تخصصی مطلوب است و دولت آمادگی کامل دارد تا زمینه افزایش سرمایه این بانک را فراهم آورد.

به گزارش ایلنا؛ مهندس محمد رضا نعمت زاده در نشست مجمع عمومی سالیانه بانک صنعت ومعدن با بیان این مطلب، افزود: از آندسته سپرده‌گذارهای صندوق توسعه ملی در بانک صنعت و معدن برای اعطای تسهیلات به بخش صنعت و معدن نیزحمایت می شود.
در ادامه این جلسه «علی اشرف افخمی» مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: در سال ١٣٩٢ مبلغ مصوب جهت پرداخت به طرح های صنعتی با ١۴٩ درصد رشد از حدود ۶٩ هزارمیلیارد ریال در سال ١٣٩١ به ١٧٢ هزار میلیارد ریال رسیده است.
به گفته افخمی؛ میزان تسهیلات پرداختی درمدت یاد شده نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ٢۶ درصد رشد نشان می‌دهد.
مدیرعامل بانک صنعت ومعدن تصریح کرد: در سال ١٣٩٢ تعداد ٢١٢ طرح با مشارکت بانک صنعت و معدن به بهره برداری رسیده است که برای به بهره برداری رسیدن آنها حدود ٢۶ هزارمیلیارد ریال تسهیلات اعطا شده است.
افخمی در ادامه گفت: با به بهره برداری رسیدن این طرح ها که نقش چشمگیری در محرومیت زدایی از نقاط مختلف کشور داشته است برای حدود ٧ هزارو٩٠٠ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بانک صنعت و معدن در سال ١٣٩٢ موفق شد با استفاده از خط اعتباری چین در تأمین مالی طرح های زیربنایی کشور نقش مهمی ایفا کند.
مدیرعامل بانک صنعت ومعدن افزود: از جمله این طرحها می‌توان به فولاد میانه با ظرفیت ٧٨٠ هزار تن در سال و ایجاد اشتغال برای ٧٠٠ نفر، فولاد قائنات با ظرفیت ٨٠٠ هزارتن در سال و ایجاد اشتغال برای ٨٠٠ نفر و فولاد سپید دشت با ظرفیت ٧٨٠ هزار تن در سال و ایجاد اشتغال برای ٨٠٠ نفر اشاره کرد.
افخمی تصریح کرد: این بانک در سال ١٣٩٢ مبلغ ١٣ هزار میلیارد ریال تسهیلات ریالی را برای ٥٥١ طرح صنعتی و حدود ٧ میلیارد دلار تسهیلات ارزی را برای ٣٠٢ طرح صنعتی از محل صندوق توسعه ملی به تصویب رسانده است.
وی در پایان گفت: در این مدت مبلغ حدود چهارهزارو ۶٠٠ میلیارد ریال تسهیلات ریالی و مبلغ ١۴ هزار میلیارد ریال معادل ریالی تسهیلات ارزی از محل این صندوق به طرح های صنعتی پرداخت شده و مبلغ دو میلیارد و ۴٠٠ میلیون دلار اعتبار برای طرح های مزبور گشایش شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز