خبرگزاری کار ایران

رشد بیش از ۷۵ درصدی تولید خودروی کشور در ۴ ماهه امسال

کد خبر : ۱۹۱۴۸۱

در چهارماهه امسال تولید خودروهای سواری با رشدی معادل ۷۵.۲ درصدی نسبت به چهارماهه نخست سال گذشته و به تعداد ۲۷۹هزار و ۷۳۹دستگاه رسیده است.

در ۴ ماهه امسال ۳۲۷هزار و ۶۷۲ دستگاه انواع خودرو تولید شد که این رقم در مقایسه با ۴ ماهه نخست سال ۹۲ رشد ۷۵.۷درصدی را نشان می دهد.

به گزارش ایلنا، در چهارماهه امسال تولید خودروهای سواری با رشدی معادل ۷۵.۲ درصدی نسبت به چهارماهه نخست سال گذشته و به تعداد ۲۷۹هزار و ۷۳۹دستگاه رسیده است.

در ادامه این گزارش در باره تولید انواع خودروهای سواری در ۴ ماهه نخست امسال آمده است: «پراید نسیم و صبا» ۶۱ هزار و ۱۳۶دستگاه؛ «پژو ۴۰۵» به تعداد ۳۱ هزار و۷۵۴ دستگاه؛ «پژو پارس» به تعداد ۳۶هزار و۸۶۸ دستگاه؛ «MVM» به تعداد۱۲هزار و ۱۴دستگاه؛ «سمند» ۳۰ هزار و۸۶۵ دستگاه؛ «تندر۹۰» به تعداد ۱۴هزار و۳۹۴ دستگاه؛ و «تیبا» به تعداد ۲۲ هزار و۴۳۷ دستگاه تولید شده است.

همچنین در این مدت تولید سایر خورودهای سواری؛ «پژو ۲۰۶» به تعداد ۲۷ هزار و ۱۴۵ دستگاه؛ «پراید نسیم و صبای دوگانه سوز» به تعداد ۱۷هزار و۵۵۵دستگاه؛ «رانا» به تعداد ۱۰هزار و۶۳۴ دستگاه؛ «محصولات رنو» به تعداد ۹ هزار و ۱۴۲ دستگاه؛ و «مگان» ۱۹دستگاه تولید شده است.

در این گزارش آمده است: در ۴ ماهه نخست امسال وانت ۴۴ هزار و۷۱۴ دستگاه؛ کامیون ۳ هزارو ۱۳۶ دستگاه، اتوبوس ۶۳ دستگاه و مینی بوس ۲۰ دستگاه تولید شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز