خبرگزاری کار ایران

در سه ماه نخست امسال:

۹ میلیون دلار محصولات صنعتی خراسان شمالی صادر شد

کد خبر : ۱۹۰۲۰۰

محصولات فولادی ارزش دو میلیون و ۷۰۰ هزار دلار، هیدو اکسید آلومینیوم به ارزش یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلار، انواع محصولات پلاستیکی به ارزش یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار، بخش دیگری از کالاهای صادراتی این استان بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از صادرات ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار دلاری محصولات صنعتی این استان در سه ماه نخست امسال خبرداد.
به گزارش ایلنا، یحیی نیکدل گفت: در سه ماهه نخست امسال، انواع محصولات صنعتی این استان به ارزش وزنی ۹۲ هزار و ۹۰۰ تن و به ارزش ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار به خارج از کشور صادر شده است.

وی عمده محصولات صادراتی استان را سیمان، فولاد، هیدرو اکسید آلومینیوم، انواع محصولات پلاستیکی و مصالح ساختمانی عنوان کرد و افزود: طی این مدت ۵۳۱ هزار تن مصالح ساختمانی به ارزش ۷۲۳ هزار دلار و ۵۸ هزار و ۴۰۰ تن سیمان به ارزش ۳ میلیون و۲۰۰ هزار دلار، بیشترین میزان صادرات این استان را به خود اختصاص داده است.

نیکدل با اشاره به صادرات سایر محصولات این استان اظهار داشت: محصولات فولادی ارزش دو میلیون و ۷۰۰ هزار دلار، هیدو اکسید آلومینیوم به ارزش یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلار، انواع محصولات پلاستیکی به ارزش یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار، بخش دیگری از کالاهای صادراتی این استان بوده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اظهار داشت: صادرات این استان در سه ماهه نخست امسال به لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد و به لحاظ ارزشی ۴۰ درصد کاهش داشته است.

به گفته وی افغانستان، ترکمنستان، ترکیه، عراق، هند، سریلانکا، روسیه، آذر بایجان، تاجیکستان و ارمنستان از جمله وارد کنندگان محصولات خراسان شمالی به شمار می روند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز