خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت برای مشکل بازنشستگان صنایع فولاد به مجلس می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۳۳۵

صندوق بازنشستگان صنعت فولاد در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است.

نعمت‌زاده برای پاسخگویی به سوال نماینده اصفهان درباره مشکل بازنشستگان صنایع فولاد کشور فردا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور می‌یابد.

به گزارش ایلنا، سوال حسن کامران نماینده اصفهان در دستور کار جلسه علنی روز سه شنبه مجلس قرار دارد، این سوال ششم آذر ماه سال گذشته اعلام وصول شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت که ابتدا برای پاسخ به این سوال در کمیسیون صنایع و معادن مجلس حاضر شد، نتوانست سوال کننده را قانع کند و به این دلیل سوال به صحن مجلس ارجاع شد.

مشکلات بازنشستگان صنعت فولاد کشور در دریافت حقوق و معوقات خود سبب شده تا در طی ماه های گذشته نمایندگان پیگیر موضوع باشند.

ابتدای تیرماه جاری جمعی از بازنشستگان ذغال سنگ و فولاد اصفهان و کرمان با تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار رفع مشکل پرداخت حقوق بازنشستگی خود شدند.

آنان به استناد به بند ۵۹ قانون بودجه ۱۳۹۳ کل کشور خواستار دریافت به موقع حقوق خود شدند.

به گفته آنان، حدود سه سال است که حقوق بازنشستگان ذغال سنگ و فولاد شهرهای اصفهان، کرمان و همچنین بازنشستگان معادن اهواز، شاهرود و طبس به دلیل برخی مشکلات قانونی به صورت مرتب به آنها پرداخت نمی شود.

این بازنشستگان تاکید دارند که دارای کد بازنشستگی کشوری هستند اما سازمان بازنشستگی کشوری اعلام کرد که آنان باید حقوق بازنشستگی خود را از صندوق بازنشستگی فولاد کشور دریافت کنند.

حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع و معادن و از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس بر این باور است که مشکلات صندوق بازنشستگی فولاد عامل بروز این مشکل است.

به گفته وی، پیش از این صندوق بازنشستگان فولاد، یک صندوق دولتی بود و به همین دلیل کسورات آن به دولت منتقل شده است؛ این صندوق به تدریج عهده دار امور حقوق و مزایای بازنشستگان شد اما توان پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان صنعت فولاد را ندارد و دولت بابت سال هایی که کسورات صندوق به حساب دولت می رفت، بدهکار است.

فولادگر تاکید کرد: مجلس در بودجه سال های ۹۱ و ۹۲ تصویب کرد که معوقه بدهی دولت به این صندوق از محل فروش سهام هشت معدن تامین شود که این مصوبه به تدریج اجرا و حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی صندوق پرداخت شد.

وی افزود: صندوق بازنشستگان صنعت فولاد در حال حاضر تحت پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است اما سهامی که واگذار شده، نقد نیست و منابع آن تکاپوی سرمایه گذاری توسط صندوق را نمی کند که این امر باعثعقب افتادن تامین منابع و پرداخت حقوق و مزایا می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: صندوق بازنشستگان صنعت فولاد در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است.

فولادگر خاطرنشان کرد: بهتر است صندوق بازنشستگان صنعت فولاد فعالیت اقتصادی داشته باشد و تنها منتظر دریافت مطالبات خود نباشد.

پس از برگزاری این تجمع، اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اوایل تیر ماه در نشستی با مسوولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به بررسی مطالبات و معوقات بازنشستگان صنایع فولاد کشور پرداختند.

در این نشست اعلام شد که نظر دولت بر این است که معوقات بازنشستگان به صورت سهام به آنان پرداخت شود ولی بازنشستگان صنایع فولاد و نمایندگان مجلس بر این نظر هستند که این معوقات به صورت نقدی پرداخت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز