خبرگزاری کار ایران

ایجاد اشتغال برای ۳۵ هزار نفر در صنعت قطعه سازی تاپایان سال

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۰۹۱

ساسان قربانی با اشاره به تاثیراتی که افزایش تولید خودرو بر صنعت قطعه سازی گذاشته است تصریح کرد: در سه ماهه اول امسال افزایش تولیدحدود ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده ایم که این رقم در طی ۲ سال گذشته بی سابقه بوده است.

دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران گفت: در صورتی که روند افزایش تولید خودرو تداوم داشته باشد پیش بینی می کنیم تا پایان سال در صنعت قطعه سازی حدود ۳۵ هزار نفر مشغول به کار شوند.

به گزارش ایلنا، ساسان قربانی با اشاره به تاثیراتی که افزایش تولید خودرو بر صنعت قطعه سازی گذاشته است تصریح کرد: در سه ماهه اول امسال افزایش تولیدحدود ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده ایم که این رقم در طی ۲ سال گذشته بی سابقه بوده است.
وی در ادامه با بیان اینکه نیروی انسانی مشغول به کار در این صنعت طی سالهای اخیر با چالشهای زیادی مواجه شد افزود: در سالهای ۹۱ و ۹۲ به دلیل کاهش تولید خودرو واحد های قطعهخ سازی مجبور به تعدیل نیروی انسانی شده بودند از این رو در مجموع بیش از ۱۰۰ هزار نیروی انسانی قطعه ساز که اکثرا کارشناس ماهر و آموزش دیده بودند تعدیل گردیدند.
قربانی افزود: خوشبختانه به دلیل افزایش تولید خوردوسازها طی ۳ماهه اول سالجاری حدود ۲۰ هزار نیروی انسانی کارگر فنی و کارشناس در صنعت قطعه سازی دوباره جذب و مشغول به کار شدند.
وی ابراز امیدواری کرد؛ در صورتی که روند افزایش تولید تداوم داشته باشد پیش بینی می کنیم تا پایان سال حدود ۱۵ هزار نفر دیگر نیز به جمع نیروی انسانی تولیدکنندگان قطعات خودرو اضافه شده و در مجموع در سال ۹۳ صنعت قطعه سازی حدود ۳۵ هزار نفر را جذب کار کند.
قربانی در ادامه اظهار کرد: با سیاستهای جدید دولت وبهبود شرائط بین الملل شاهد اثرات قابل توجهی در میزان تولید خودرو بودیم و پیش بینی می کنیم که اگر این سیاستها دنبال شود سال ۹۴ دوران شکوفایی صنعت خودروسازی و به دنبال آن صنعت قطعه سازی محسوب شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز