خبرگزاری کار ایران

حرکت از کشاورزی سنتی به سوی کشاورزی مدرن

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۲۶۵

دغدغه امروز کمیته اقتصادی دولت و در راس آن رئیس جمهوری، امنیت غذایی و حرکت به سمت خودکفایی محصولات است.

معاون بهبود امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشت و صنعت مغان باید محل عرضه و معرفی پدیده‌های نو و ارائه مدل های جدید در عرصه تولیدات کشاورزی باشد.

به گزارش ایلنا، عباس کشاورز در دیدار از کشت و صنعت مغان و در جمع مدیران و کارشناسان امور زراعت کشت وصنعت مغان افزود: ما چهار دشت کشاورزی در کشور داریم که یکی از مناطق حاصل خیز کشاورزی کشور “دشت مغان” است لذا فرصت بسیار خوبی است تا پیشرفت علوم کشاورزی را به عرصه ظهور برسانیم و حتی در مقایسه با دیگر کشورها، خودکفا و پیشرو باشیم.

وی با بیان اینکه ما باید از کشاورزی سنتی به سوی کشاورزی مدرن حرکت کنیم اضافه کرد: کشت و صنعت مغان باید محل عرضه و معرفی پدیده‌های نو و ارائه مدل‌های جدید در عرصه تولیدات کشاورزی باشد و امروز ظرفیت آبی و خاکی مغان محل مناسبی برای کشت محصولات زراعی است.

وی با بیان اینکه برای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری طرح های ده ساله‌ای تدوین کرده‌ایم و برنامه ما در وزارت جهاد کشاورزی حرکت به سوی تولید داخلی جهت قطع وابستگی است، اضافه کرد: دغدغه امروز کمیته اقتصادی دولت و در راس آن رئیس جمهوری، امنیت غذایی و حرکت به سمت خودکفایی محصولات است.

او گفت: امروز کشور به سرمایه گذاری مولد نیازمند است و باید تحقیقات در امر کشاورزی به عنوان محور استقلال کشور مد نظر باشد.

وی از تدوین پنج برنامه کلان در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی خبر داد و افزود: افزایش تولیدات محصولات اساسی، افزایش درآمد صادراتی، افزایش تولیدات نهاده‌های موردنیاز، کشت پاییزه و زمستانه و اجرای کشت فراسرزمینی، پنج برنامه کلان بخش کشاورزی هستند.

وی بیان کرد: در سال جاری، توسعه مکانیزاسیون برای همه محصولات و برای همه تجهیزات مورد عرضه اعم از تجهیز ادوات کمباین و تراکتور با مارک شناخته شده و مورد قبول متقاضیان صورت می‌گیرد.

کشاورز، توسعه کشت پاییزه و زمستانه را از دیگر سیاست‌های وزارتخانه نام برد و گفت: اگر بخواهیم وابستگی را کم کنیم باید مناطقی را برای کشت برخی محصولات مانند چغندر که نیاز آبی بالایی دارند انتخاب کنیم و به کشت پاییزه بپردازیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز