خبرگزاری کار ایران

قیمت‌ خودرو های داخلی مشخص شد / سمند ۳۱ میلیون، پژو پارس ۳۵ میلیون، پژو ۲۰۶،۳۴ میلیون

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۱۸۲

کار شورای رقابت انحصارزدایی و ایجاد فضای رقابتی است، اینکه گفته می‌شود شورای رقابت وظیفه قیمت‌گذاری ندارد جمله درستی است به شرط آنکه ایجاد فضای رقابتی در برخی از بازارها آماده باشد و بستری برای مدیریت آن باشد.

قیمت‌های محاسبه شده خودرو در سال ۹۳ بر اساس دستورالعمل شورای رقابت بعدازظهر امروز از سوی رئیس این شورا اعلام شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا شیوا، رئیس شورای رقابت در این نشست خبری با بیان اینکه کار شورای رقابت انحصارزدایی و ایجاد فضای رقابتی است اظهار داشت: اینکه گفته می‌شود شورای رقابت وظیفه قیمت‌گذاری ندارد جمله درستی است به شرط آنکه ایجاد فضای رقابتی در برخی از بازارها آماده باشد و بستری برای مدیریت آن باشد.

وی افزود: در بازاری که رقابت در آن باشد شورا به هیچ وجه دخالت نمی‌‌کند به گونه ای که در خودروهای وارداتی نیز ما دخالتی نکرده‌‌ایم مگر اینکه فساد و انحصاری در آن بازارها ببینیم.

وی گفت: پیش از این اعلام کردیم تعرفه‌ خودروهای زیر ۲ هزار سی سی را پایین آ‌ورند زیرا این خودروها قابل مصرف طبقه کم درآمد است اما در کنار آن پیشنهاد دادیم خودروهای بالای سه هزار سی سی افزایش تعرفه داشته باشند.

وی ادامه داد: به منظور تحقق پنج شرط شورای رقابت جلسات متعددی در سطوح کارشناسی میان مرکز ملی رقابت و خودروسازان برگزار شد که در نهایت مقرر گردید که در خصوص شرط اول خودروسازان تعهد کردند تا پایان سال جاری تولید انواع خودروی سواری بر اساس جدول ذیل افزایش یابد.

ردیف

نام شرکت

درصد افزایش تولید نسبت به سال ۹۲

۱

ایران خودرو

۴۵ درصد

۲

سایپا

۴۰ درصد

۳

مدیران خودرو

۸۳ درصد

۴

کرمان موتور

۲۵۵ درصد

۵

خودروسازان راین

۴۱۴۱ درصد


وی افزود: همچنین خودروسازان برنامه تولید ماهانه خود در سال ۹۳ را در اختیار مرکز ملی رقابت قرار دادند و مرکز ملی رقابت نیز در حسن تعهدات تولید ماهانه خودرو نظارت خواهند کرد.

وی در ادامه در خصوص تحقق شرط دوم خودروسازان گفت: همه خودروسازان تعهد کردند که به غیر الزامات قانونی سایر آپشن های خودرو انتخابی باشد و برای این موضوع در قراردادها راهکارهایی در نظر گرفته شده است.

شیوا در خصوص تحقق شرط سوم گفت: به منظور اطمینان فروش خودروها به مصرف کنندگان نهایی نکاتی جهت اجرا در طرح‌های فروش توافق شد بر این اساس ۲۰ درصد از فروش، فروش نقدی باشد، نقش نمایندگی ها در فرایند فروش حداقل باشد، امکان ثبت‌نام شخصیت های حقوقی و نمایندگی های مجاز در فروش مقرر نباشد، واگذاری یک دستگاه خودرو به ازای هر کد ملی در فروش نقدی همچنین عدم امکان ثبت نامی فروش نقدی از شش ماه قبل در فروش نقدی و نیز امکان ثبت نام فقط در محدوده جغرافیایی استان و شفاف شدن انواع طرح‌های فروش با ذکر ارقام دقیق و سود مشارکت، سود انصراف، جریمه دیرکرد و در نهایت حصول اطمینان از عملکرد سایت فروش که همه باید رعایت شود.

شیوا در ادامه درباره تحقق شرط چهارم افزود: عرضه خودرو و رفع مشکلات موجود در فرایند فروش نسبت به شکاف عرضه و تقاضا اقدام نمایند. همچنین در خصوص تحقق شرط پنجم اصلاحاتی در بندهای قراردادها صورت پذیرفت که باافزایش شفافیت قرارداد و حفظ حقوق مصرف کننده صورت گیرد.

وی گفت: هیچ تغییری در قیمت‌ها داده نشده و شورای رقابت در جلسه ۱۸۷ مورخ ۲۱ خرداد ماه ۹۳ پس از تصویب افزایش قیمت مجاز انواع خودرو نسبت به قیمت‌های محاسبه شده بر اساس دستورالعمل این شورا در سال قبل مقرر کرد که خودروسازان تنها با تحقق ۵ شرطی که اعلام شد مجاز به اعمال این افزایش هستند.

نام خودرو

قیمت کارخانه(مصوب شورا)

قیمت مصرف کننده(به علاوه هزینه الزامات قانونی یورو ۴ + کیسه هوای سرنشین)

قیمت نهایی خودرو

پژو ۴۰۵SLX

۲۱۵۹۲۰۰۰

۲۴۹۷۳۰۰۰

۳۰۳۰۱۰۰۰

پژو ۴۰۵ دوگانه سوز

۲۱۶۲۷۰۰۰

۲۵۰۱۱۰۰۰

۳۰۱۱۷۰۰۰

پژو ۲۰۶ تیپ ۵

۲۴۵۲۲۰۰۰

۲۸۲۲۵۰۰۰

۳۴۱۱۴۰۰۰

پژو ۲۰۶ صندوق دار

۲۴۸۱۳۰۰۰

۲۸۵۴۸۰۰۰

۳۴۶۴۹۰۰۰

رانا

۲۷۹۵۱۰۰۰

۳۲۰۳۱۰۰۰

۳۲۰۳۱۰۰۰

پژو پارس جدید

۲۵۳۱۷۰۰۰

۲۹۱۰۸۰۰۰

۳۴۸۸۰۰۰۰

پژو پارس دوگانه سوز

۲۶۵۰۵۰۰۰

۳۰۴۲۶۰۰۰

۳۶۴۲۰۰۰۰

پژو پارسtu۵

۲۶۵۸۹۰۰۰

۳۰۵۲۰۰۰۰

۳۶۰۷۰۰۰۰

سمندLXدو گانه سوز

۲۴۰۰۰۰۰۰

۲۷۰۰۰۰۰۰

۳۱۷۷۱۰۰۰

سمندLXبنزینی

۲۲۶۸۲۰۰۰

۲۶۱۸۳۰۰۰

۲۹۵۱۳۰۰۰

سورن

۲۵۹۲۷۰۰۰

۲۹۷۹۶۰۰۰

۳۳۱۲۶۰۰۰

سمند بهینهEMS

۱۹۷۷۱۰۰۰

۲۲۹۵۲۰۰۰

۲۷۰۵۹۰۰۰

سایپا ۱۳۱SL

۱۳۲۵۱۰۰۰

۱۵۵۸۸۰۰۰

۱۹۵۹۵۰۰۰

سایپا۱۳۱SX

۱۳۷۲۵۰۰۰

۱۶۱۰۷۰۰۰

۲۰۱۲۲۰۰۰

سایپا ۱۳۲Sl

۱۳۱۳۲۰۰۰

۱۵۰۰۰۰۰۰

۱۹۶۸۵۰۰۰

سایپا ۱۳۲SX

۱۳۸۰۳۰۰۰

۱۶۱۹۳۰۰۰

۲۰۲۰۸۰۰۰

قیمت ها به تومان است
همچنین قیمت سایر خودروها بر روی سایت شورای رقابت درج شده است.
به گزارش ایلنا دستورالعمل قیمت گذاری خودروی مصوب شورای رقابت برابر است با قیمت خودرو در سال ۹۲(درصد تورم + درصد تغییر قیمت از محل کیفیت کیفیت – بهره وری دو درصد) = قیمت خودرو در سال ۹۳
هزنیه نصب الزامات قانونی(یورو ۴ و ایربگ سرنشین) در قیمت های مصوب دیده نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز