خبرگزاری کار ایران

واگذاری ۷۰ درصد شرکت‌های ایمیدرو به سازمان‌های غیر تخصصی

کد خبر : ۱۸۳۱۱۴

مدیر برنامه ریزی نظارت راهبردی ایمیدرو، گفت: ۷۰ درصد شرکت های تحت پوشش ایمیدرو طی سال های گذشته، به سازمان های غیر تخصصی واگذار شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، امیر صباغ با بیان این مطلب، اظهار داشت: با اجرای سیاست های خصوصی سازی طی ۸ سال گذشته، ۳۰ هزار میلیارد تومان از دارایی های این سازمان کاسته شده است و مطابق این سیاست ها، ۲۱ درصد از دارایی های این سازمان در بورس عرضه شد، ۹ درصد در قالب سهام عدالت و ۷۰ درصد به عنوان رد دیون به سازمان های غیر تخصصی واگذار شده است.

وی ادامه داد: واگذاری دارایی ایمیدرو به سازمان هایی صورت گرفته که نسبت به معدن شناختی ندارند، نحوه اکتشاف را نمی دانند و از کیفیت نیروی انسانی آن نیز مطلع نیستند.

مدیر برنامه ریزی نظارت راهبردی ایمیدرو با اشاره به اینکه این سازمان برای همکاری جدی و نامحدود در چارچوب وظایف این سازمان، با بخش خصوصی آمادگی دارد، اظهار داشت: ماموریت ایمیدرو در دولت یازدهم، اصلاح قوانین و تصویب آن در وزارت صنعت، معدن و تجارت است که مطابق آن، ۹ استراتژی شامل ۵ ماموریت در حوزه «توانمند سازی» و ۴ ماموریت مربوط به «فعالیت های توسعه ای» تدوین شده است.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست های کلان توسعه ای کشور در قالب اصل ۴۴ قانون اساسی، مدل توسعه ایمیدرو تغییر کرد که طبق آن، بر ضرورت ارتباط مستقیم و بیشتر با بخش خصوصی برای اجرای طرح های معدن و صنایع معدنی تاکید شده است. در این میان، شرکت های تحت پوشش دارای مشکل سرمایه گذاری، به مزایده گذاشته خواهند شد.

صباغ خاطر نشان کرد: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در دوره جدید فعالیت خود، موضوعات مهمی نظیر توسعه صادرات، جذب و حمایت از سرمایه گذاری خارجی، ارتقای آموزش، بهره گیری از فناوری روز، افزایش بهره وری و غیره را به عنوان بخشی از برنامه ها مورد توجه قرار داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز