خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی:

قنات؛ میراثمهم کشاورزی به نام ایران ثبت جهانی شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۹۵۸

: خوشبختانه با تلاش همه دست‌اندرکاران و کارکنان و همکاری خوب سازمان‌های بین‌المللی در یک گروه ۳۰ نفره که در محل فائو تشکیل شده بود و بازدیدهای میدانی در ایران و دفاع نمایندگان جمهوری اسلامی این میراثجهانی به نام جمهوری اسلامی ایران ثبت شد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با وجود رقیبان زیاد در سطح بین‌المللی قنات به عنوان میراثمهم کشاورزی جهان به نام ایران ثبت شد.
به گزارش ایلنا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه مراسم تسلیم سند ثبت جهانی نظام کشاورزی مبتنی بر قنات به عنوان میراثمهم کشاورزی جهان که پیش از ظهر امروز در ساختمان وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: قنات یک میراثجهانی کشاورزی که سازگار با محیط زیست و در تعادل با محیط زیست عمل می‌کند.
وی افزود: خوشبختانه با تلاش همه دست‌اندرکاران و کارکنان و همکاری خوب سازمان‌های بین‌المللی در یک گروه ۳۰ نفره که در محل فائو تشکیل شده بود و بازدیدهای میدانی در ایران و دفاع نمایندگان جمهوری اسلامی این میراثجهانی به نام جمهوری اسلامی ایران ثبت شد.
وزیر جهاد کشاورزی در ادامه اظهار داشت: امروز در این مراسم با حضور نمایندگان مختلف سازمان ملل متحد و روسای آژانس‌های سازمان ملل متحد در تهران و نمایندگان سازمان‌های منطقه‌ای و ملی لوح سند ثبت جهانی نظام کشاورزی مبتنی بر قنات به عنوان میراثمهم کشاورزی جهان توسط نماینده سازمان فائو به جمهوری اسلامی ایران تقدیم شد.
وی با اشاره به فعالیت‌های کمیته ملی در زمینه ثبت قنات به عنوان میراثمهم کشاورزی جهانی در ایران گفت: در مسئله ثبت قنات رقبای بین‌المللی بسیاری داشتیم و قطعا بیم این می‌رفت که این میراثبه نام ما ثبت نشود ولی سرانجام با تلاش‌های فراوان نمایندگان ایران و بازدید نمایندگان فائو قنات به عنوان میراثمهم کشاورزی جهان به عنوان کشور ما ثبت شد.
حجتی اظهار داشت: کشور ما دستاوردهای زیادی از نظر میراثجهانی دارد که دنبال الگوی قابل ارائه برای آنها هستیم و باید کمیته ملی آنها را شناسایی و برای معرفی در سطح جهانی به نام جمهوری اسلامی ایران آماده کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز