خبرگزاری کار ایران

بازنگری در سیاست های کلان کشور، توسعه را به دنبال دارد

کد خبر : ۱۷۹۹۵۲

هم اکنون که زمان تدوین برنامه ششم توسعه است نیز باید نگاه جدی به تحقیق و توسعه صورت گیرد. ضمن اینکه در این همایش تلاش شده تا برقراری میان ذی نفعان تحقیق و توسعه، ترویج فرهنگ تحقیق و توسعه و اثرات آن در توسعه اقتصادی و گسترش تعاملات و ارتباطات واحدهای تجاری با مراکز تحقیق و توسعه لحاظ شود.

دبیر انجمن تخصصی مراکز تحقیق و توسعه صنایع و معادن، گفت: هم اکنون که زمان تدوین برنامه ششم توسعه است نیز باید نگاه جدی به تحقیق و توسعه صورت گیرد.
علی معصومی، با تاکید بر اینکه نگاه کلان کشور به تحقیق و توسعه در صنعت و معدن باید بازنگری شود، گفت: یکپارچه کردن و به روز رسانی اهداف انجمن مراکز تحقیق و توسعه و ارتباط و هماهنگی بیشتر با واحدهای صنعتی و هم سیاستگذاران مجلس و به خصوص کمیسیون صنایع و معادن برای گسترش تحقیق و توسعه از اهداف برگزاری این همایش است.
وی برقراری ارتباط میان ذینفعان تحقیق و توسعه کشور و ترویج فرهنگ تحقیق و توسعه و اثرات آن در توسعه اقتصادی را از دیگر اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد و افزود: این همایش با محوریت تحقیق و توسعه و اقتصادی مقاومتی برگزار می شود تا جایگاه خود را در توسعه و اقتصاد و اقتصاد مقاومتی مشخص کنیم.
معصومی با بیان این که، به تحقیق و توسعه کاربردی و بنگاهی در قوانین کشور کمتر پرداخته شده است اظهار کرد: تحقیق و توسعه یکی از پایه های اصلی اقتصاد مقاومتی است و اگر تحقیق و توسعه خوبی نداشته باشیم اقتصاد کشورمان استحکام لازم را ندارد و نمی تواند با دنیا رقابت کند.
وی افزود: هم اکنون که زمان تدوین برنامه ششم توسعه است نیز باید نگاه جدی به تحقیق و توسعه صورت گیرد. ضمن اینکه در این همایش تلاش شده تا برقراری میان ذی نفعان تحقیق و توسعه، ترویج فرهنگ تحقیق و توسعه و اثرات آن در توسعه اقتصادی و گسترش تعاملات و ارتباطات واحدهای تجاری با مراکز تحقیق و توسعه لحاظ شود.
به گفته دبیر انجمن تخصصی مراکز تحقیق و توسعه صنایع و معادن، در این همایش دو روزه چهار نشست تخصصی با عناوین حمایت های قانونی و حقوقی از تحقیق و توسعه، نقش تحقیق و توسعه در ایجاد و تثبیت اقتصاد مقاومتی، تحقیق و توسعه در معدن و صنایع معدنی و رویکردهای نوین مدیریت تحقیق و توسعه در خودرو و صنایع وابسته برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز