خبرگزاری کار ایران

در پی افزایش ۳۰ درصدی بهای شیر خام اعلام شد؛

قیمت محصولات لبنی ۳۴ درصد افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۵۶۴

ماده اولیه یا شیر خام ۷۰ درصد بهای تمام شده یک بنگاه لبنی را تشکیل می دهد لذا افزایش ۳۰ درصدی قیمت شیر خام قطعا افزایش قیمت ها را در محصولات لبنی در پی خواهد داشت.

دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: با افزایش ۳۰ درصدی قیمت شیر خام، نرخ محصولات لبنی با احتساب افزایش هزینه های صنعت ۳۴ درصد رشد خواهد داشت.

رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص تاثیرات افزایش قیمت شیر خام بر نرخ محصولات لبنی اظهار داشت: هنوز مصوبه افزایش قیمت بصورت کتبی با امضای کارگروه تنظیم بازار یا هیات وزیران ابلاغ نشده است و تا زمانی که مصوبه رسمی به دست ما نرسیده هیچ افزایش قیمتی اعمال نمی شود اما در صورت نهایی شدن این پروسه افزایش قیمت در محصولات لبنی خواهیم داشت.

وی افزود: ماده اولیه یا شیر خام ۷۰ درصد بهای تمام شده یک بنگاه لبنی را تشکیل می دهد لذا افزایش ۳۰ درصدی قیمت شیر خام قطعا افزایش قیمت ها را در محصولات لبنی در پی خواهد داشت.

باکری تصریح کرد: افزایش نرخ شیر خام ۲۱ درصد قیمت تمام شده محصولات را بالا می برد و همچنین هزینه های داخلی صنعت نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته که جمعا در سال جاری افزایش ۳۴ درصدی محصولات لبنی را شاهد خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت ها در صورتی که قدرت خرید و در آمد خانوار افزایش نیابد منجر به کاهش مصرف محصولات لبنی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز