خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی:

ارائه اطلاعات دقیق آب‌وهوا در سامانه هواشناسی کشاورزی

کد خبر : ۱۷۷۷۰۴

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی کشور گفت: باراه اندازی این سامانه بسیاری از مشکلات از قبیل کمبود منابع انسانی، کمبود فناوری‌های نوین و عدم انتقال به هنگام داده‌های هواشناسی از مرکز به کشاورزان مرتفع شده است که این مهم تاثیر بسزایی در توسعه بخش کشاورزی دارد.

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی کشور گفت: سامانه هواشناسی کشاورزی اطلاعات دقیق هواشناسی را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد که این مهم تأثیر بسزایی در روند تولید محصولات کشاورزی دارد.

به گزارش ایلنا، مسعود حقیقت در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی استان البرز که با حضور استاندار البرز، مدیرکل هماهنگی سازمان جهادکشاورزی البرز، مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز و جمعی از تولیدکنندگان نمونه البرزی در مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور، برگزار شد، اظهار کرد: هواشناسی کشاورزی نقش اساسی درتولیدات زراعی وحفاظت ازمنابع طبیعی دارد.

وی افزود: ‌میدان توجه این علم از لایه خاکی که در آن عمیق‌ترین ریشه‌های گیاهی قرار دارند تا لایه هوایی که در آن محصولات زراعی و درختان میوه می‌رویند را در بر می‌گیرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: هواشناسی کشاورزی یکی از مفیدترین گرایش‌های علم هواشناسی است که کاربرد آن در بخش کشاورزی از مرحله کاشت تا برداشت محصول و انبار کردن آن بسیار زیاد است و در واقع کشاورزی نوین بدون مطالعه دایمی شرایط کشاورزی و اقلیمی و خاکشناسی قابل تصور نیست.

حقیقت به راه اندازی سامانه هواشناسی کشاورزی کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت مسئله هواشناسی در روند تولید محصولات کشاورزی، این اداره سامانه ترویج هواشناسی کشاورزی(تهک) را با هدف جلوگیری از افت کمی و کیفی و خسارت بلایای طبیعی به محصولات کشاورزی و اتلاف زمان، انرژی و منابع مالی کشاورزان راه‌اندازی کرده است.

وی اضافه کرد: در این سامانه هواشناسی کشاورزی از ابتدا تا انتهای کار به همراه کاربران مختلف بخش کشاورزی بوده و داده‌های هواشناسی را به آنها انتقال می‌دهد.

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی کشور تصریح کرد: باراه اندازی این سامانه بسیاری از مشکلات از قبیل کمبود منابع انسانی، کمبود فناوری‌های نوین و عدم انتقال به هنگام داده‌های هواشناسی از مرکز به کشاورزان مرتفع شده است که این مهم تاثیر بسزایی در توسعه بخش کشاورزی دارد.

حقیقت خاطرنشان کرد: قبل از راه اندازی این سامانه به دلیل عدم قطعیت پیش بینی‌های هواشناسی بسیاری از کشاورزان برای انجام فعالیت‌های خود با مشکل مواجه می‌شدند که ایجاد این سامانه توانست مشکل کشاورزان را در حوزه پیش بینی آب و هوایی برطرف سازد.

این مقام مسئول در پایان گفت: تولید محصولات کشاورزی امنیت غذایی و به تبع آن استقلال جامعه را به دنبال دارد لذا همه مسئولین باید در این حوزه تلاش کنند تا با فراهم آوردن زیرساخت‌های کشاورزی زمینه آبادانی هرچه بیشتر کشور را فراهم آورند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز