خبرگزاری کار ایران

متوسط قیمت خرده فروشی در هفته منتهی به ۲۳ خرداد اعلام شد

افزایش قیمت تخم مرغ و گوشت مرغ / ثبات نرخ گوشت قرمز و حبوب

کد خبر : ۱۷۷۶۱۹

در گروه لبنیات قیمت پنیر غیر پاستوریزه و کرده پاستوریزه به ترتیب معادل ۲/۰ درصد و ۶/۰ درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافت و بهای سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود. قیمت تخم‌مرغ معادل ۲/۹ درصد افزایش داشت و شانه‌ای ۶۸۰۰۰ الی ۹۲۰۰۰ ریال فروش می‌رفت.

در هفته منتهی به ۲۳ خرداد ماه امسال قیمت گروه‌‌های لبنیات ۰.۱ درصد، تخم مرغ ۲.۹ درصد، گوشت مرغ ۴.۲ درصد و قند و شکر ۰.۳ درصد افزایش و روغن نباتی، چای و گوشت قرمز و حبوب بدون تغییر بوده است.

به گزارش ایلنا، متوسط قیمت خرده فروشی ۱۱ گروه کالایی در هفته منتهی به ۲۳ خرداد ماه از سوی بانک مرکزی منتشر شد.

براساس این گزارش، قیمت گروه‌‌های لبنیات ۰.۱ درصد، تخم مرغ ۲.۹ درصد، گوشت مرغ ۴.۲ درصد و قند و شکر ۰.۳ درصد افزایش داشته است.

همچنین قیمت گروه‌های سبزی‌های تازه ۰.۹ درصد و میوه‌های تازه ۵.۸ درصد کاهش یافته و قیمت گروه‌های روغن نباتی، چای و گوشت قرمز و حبوب بدون تغییر بوده است.

*لبنیات و تخم‌مرغ

در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات قیمت پنیر غیر پاستوریزه و کرده پاستوریزه به ترتیب معادل ۲/۰ درصد و ۶/۰ درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافت و بهای سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود. قیمت تخم‌مرغ معادل ۲/۹ درصد افزایش داشت و شانه‌ای ۶۸۰۰۰ الی ۹۲۰۰۰ ریال فروش می‌رفت.

*برنج و حبوب

در این هفته، در گروه برنج، بهای برنج داخله درجه یک معادل ۱/۰ درصد افزایش یافت و قیمت برنج داخله درجه دو ثابت بود. در گروه حبوب، بهای نخود، عدس و لوبیا سفید هر یک معادل ۱/۰ درصد افزایش داشت و قیمت سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود.

*میوه‌ها و سبزی‌های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری لیمو شیرین عرضه کمی‌ داشت، ولی سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آن‌ها از نظر کیفی در سطح پایینی قرار داشتند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شد. میوه‌فروشی‌های سطح شهر اقلام مرغوب میوه و سبزی تازه را عرضه می‌‌شد که در گروه میوه‌های تازه بهای پرتقال درجه یک معادل ۰/۶ درصد، لیموشیرین ۴/۶ درصد و زردآلو ۱/۵ درصد افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین ۷/۱ درصد تا ۲/۲۴ درصد کاهش یافت.

در گروه سبزی‌های تازه بهای پیاز و سبزی‌های برگی ثابت بود. قیمت سیب‌زمینی معادل ۴/۱۰ درصد افزایش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین ۳/۰ درصد تا ۸/۵ درصد کاهش داشت.

*گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش قیمت گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله بدون تغییر بود و بهای گوشت مرغ معادل ۲/۴ درصد افزایش یافت.

*قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته قیمت قند معادل ۴/۰ درصد و شکر ۲/۰ درصد افزایش داشت و بهای چای خارجی و انواع روغن نباتی ثابت بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز