خبرگزاری کار ایران

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی:

حجم تجارت مشترک ایران و آفریقای جنوبی کمتر از ۰.۲۵ درصد است

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۳۲۱

کالا و خدمات فنی و مهندسی ایران به واسطه کیفیت کالا از جذابیت بالایی برای حضور در آفریقای جنوبی دارد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی گفت: سهم آفریقای جنوبی از مبادلات ۱۹۴ میلیارد دلاری ایران با دنیا تنها ۰.۲۵ درصد است این درحالی است که کالا و خدمات فنی و مهندسی ایران به واسطه کیفیت کالا، جذابیت بالایی برای حضور در آفریقای جنوبی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد فرجی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی در نشست مشترک تجار ایران و آفریقای جنوبی اظهار داشت: ایران و آفریقای جنوبی اشتراکات سیاسی و اقتصادی فراوانی دارند در حالی که در بعد اقتصادی، متاسفانه ظرفیت های دو کشور مغفول مانده و امروز تلاش قدرت های بزرگ دنیا بر این است که آنها را از روابط اقتصادی با هم دور نگاه دارند.

فرجی ادامه داد: از وزارتخانه های اقتصادی دو کشور درخواست می شود که باب جدیدی در توسعه مناسبات دو کشور باز کنند و زمینه ای را فراهم کنند که بخش های خصوصی دو کشور در تعامل بیشتر با همتایان خود بتوانند گام های موثری در زمینه توسعه روابط تجاری بردارند.

وی افزود: علیرغم تجارت سالانه ۱۹۰ میلیارد دلاری ایران، حجم تجارت مشترک ایران و آفریقای جنوبی کمتر از ۰.۲۵ درصد این روابط است.

وی گفت: ترسیم افق ۲ میلیارد دلاری برای تجارت خارجی دو کشور با توجه به ظرفیتهای موجود رقم دست نیافتنی نیست ولی مستلزم تعامل بخش های مختلف دو کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز