خبرگزاری کار ایران

قائم مقام دبیر کل خانه کشاورز ایران:

تسهیلات بخش کشاورزی در ساختمان سازی هزینه شد / صادرات ۱۵۰ هزار تن مرکبات در سال ۹۲

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۹۱۴

دولت کمک های خوبی به کشاورزان می کند که متاسفانه در جاهای دیگری نظیر آپارتمان سازی و غیره مصرف می شود که به نظر می رسد زمان آن فرا رسیده در مدیریت ها اصلاحاتی صورت گیرد.

قائم مقام دبیر کل خانه کشاورز ایران گفت: کمک به کشاورزان صرف آپارتمان سازی شد!

عنایت الله بیابانی، قائم مقام دبیر کل خانه کشاورز ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود فصل گرما همچنان بازار از مرکبات و به خصوص پرتقال اشباع است و این میزان از مرکیبات چرا صادر نشده است اظهار داشت: سال گذشته تولید مرکبات زیاد بود و این افزایش تولید وعدم صادرات باعثوفور مرکبات در بازار تابستانه شده است. این در حالی است که فصل مرکبات در بهمن، اسفند و فروردین ماه است.

وی با بیان اینکه محصولات باغی ما دارای مزیت قابل توجهی در دنیا است گفت: تولید سال گذشته مرکبات کشور ۴ میلیون و ۵۰۰ تا ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بود که بخش عظیم آن در استان مازندران تولید شد اما بدلیل عدم برنامه ریزی بخش ناچیزی از این تولیدات صادر شد.

بیایانی ادامه داد: در صورتی که روابط سیاسی گسترده شود فرصت های صادراتی مناسبی نیز برای ما فراهم می شود.

وی افزود: در حال حاضر کشورهای حاشیه دریای مازندران نیازمند مرکبات هستند از جمله می توان به روسیه اشاره کرد که سالانه ۵۰۰ هزار تن مرکبات وارد می کند و ما می توانیم از این فرصت بهره ببریم.

وی با بیان اینکه مملکت ما بیشتر به واردات عادت کرده تا صادرات گفت: قوانین و مقررات پیچیده در امر صادرات باعثشده باغداران ما سرخورده شوند و هر ساله با زیان مواجه شوند این در حالی است که اگر زمینه صادرات با کمک بانکها فراهم شود صادرات این بخش نیز رونق می گیرد.

قائم مقام دبیر کل خانه کشاورز ایران تصریح کرد: امسال تنها ۱۵۰ هزار تن مرکبات به کشورهای حاشیه دریای مازندران صادر شد که علت این حجم پایین از صادرات قوانین دست و پا گیر حمل و نقل دریایی و زمینی و مقررات گمرکی است که از حمل و نقل روان کالاهای ما می کاهد.

وی خاطر نشان کرد: دولت کمک های خوبی به کشاورزان می کند که متاسفانه در جاهای دیگری نظیر آپارتمان سازی و غیره مصرف می شود و به نظر می رسد زمان آن فرا رسیده در مدیریت ها اصلاحاتی صورت گیرد.

بیایانی گفت: کشاورز یک تولید کننده است و چه زیان دهد و یا سود کند به فعالیت خود ادامه می دهد اما در صورت اصلاح مدیریت از آسیب پذیری این بخش جلوگیری خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز