خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه چایکاران کشور در گفت‌وگو با ایلنا؛

افزایش ۵ درصدی برداشت برگ سبز چای در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۳۱۶

برداشت اول برگ سبز چای طی سال جاری نسبت به سال گذشته ۵ درصد رشد داشته است.

رئیس اتحادیه چایکاران کشور با اشاره به افزایش ۵ درصدی برگ سبز چای در برداشت اولیه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: کیفیت چای فرآوری شده امسال نسبت به سال قبل ۷۰ درصد رشد داشته که با بهترین چای خارجی برابری می کند.

ایرج هوسمی، رئیس اتحادیه چایکاران کشور در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت تولید برگ سبز چای طی سال جاری اظهار داشت: دور اول بهره برداری از اراضی چای در سال جاری به اتمام رسیده است و با توجه به افزایش قیمت خرید تضمینی چای و بالا رفتن روحیه کشاورزان میزان تولید و برداشت در حد قابل قبولی بود.

وی افزود: به دلیل بارش های جوی مناسب در زمان برداشت چای امسال طعم و عطر برگ سبز چای برداشت شده نسبت به سال گذشته از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار بوده است که این مهم رضایتمندی کشاورزان را در پی داشته است.

هوسمی خاطرنشان کرد: برداشت اول برگ سبز چای طی سال جاری نسبت به سال گذشته ۵ درصد رشد داشته است و از نظر کیفیت ۷۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته بطوری که چای فرآوری شده امسال با بهترین چای جهان برابری می کند.

وی قیمت خرید تضمینی برگ سبز درجه یک چای را برای سال جاری ۱۸۰۰ تومان و چای درجه ۲ را ۱۰۰۰ تومان اعلام کرد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به استمرار حمایت های دولت از چایکاران، یادآور شد: طی سال جاری به دلیل جاذبه های ایجاد شده در صنعت چای کشور بسیاری از اراضی رها شده چای دوباره احیاء و آباد شده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز