خبرگزاری کار ایران

مدیرکل روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی:

سیاست سکوت در هشت سال گذشته اجرا شده است

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۹۱۹

روابط عمومی با افرادی که در عرصه کشت و کار و تولید کشاورزی فعالند دیالوگ خاصی دارد اما قطعاً اگر بخواهیم محصولات ملی پایداری داشته باشیم لازم است بامصرف کننده نیز مرتبط بوده تا آنان هم محصول را شناخته و با فرآیند تولید آشنا شده و همچنین جایگاه کشاورزی را در ارتباط با نظام بین الملل و جامعه جهانی بشناسند.

مدیرکل روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بهبود وضعیت جامعه غایت اصلی رسانه است، گفت: رسانه ها باید همواره واقعیات را اطلاع رسانی کرده و در این راستا وزارت کشاورزی تمام تلاش خود را بکار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شاهرخ رمضان نژاد، مدیرکل روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی در جریان بازدید از خبرگزاری ایلنا در یک نشست خبری به تشریح برنامه های روابط عمومی در زمینه تعامل بیشتر با رسانه ها پرداخت و گفت: دستگاه اطلاع رسانی کشاورزی کمک می ‌کند زمینه‌ها و موضوعاتی را که می‌تواند در عرصه کشاورزی فرصت ساز و ظرفیت آفرین باشد تقویت کند.

وی بر لزوم انجام وظیفه رسانه ها در جهت آگاه سازی مدیریت از کاستی ها و نواقص حوزه اجرایی کشور از طریق یادداشت و خبر تاکید کرد و گفت: ما در حال حاضر در مسیر رشد ارتقای اطلاع رسانی قرار گرفته ایم و هر قدر پیش برویم جایگاه و کارکرد اصلی خود را پیدا خواهیم کرد.

بهبود وضعیت جامعه غایت اصلی رسانه

رمضان نژاد با بیان این که ارتقاء و بهبود وضعیت جامعه غایت اصلی اطلاع رسانی ورسانه است، افزود: اطلاع رسانی لازمه نزدیک شدن به جامعه آرمانی است و در این راستا هر قدر خطاها و نواقص کم شود وضعیت جامعه مطلوب تر خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به نقش اساسی کشاورزی در حیات بشر تصریح کرد: باید نگاه ما در کشاورزی علاوه بر این که اقتصادی و تجاری است مقوله امنیت غذائی را نیز مد نظر قرار دهیم چرا که کشاورزی نه تنها یک کالای اقتصادی بلکه امنیت آور است و می تواند قدرت چانه زنی ما را بالا ببرد.

نقش کشاورزی در حوزه سیاست غیرقابل انکار است

مدیرکل روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی نقش کشاورزی را در حوزه سیاسی نیز تاثیر گذار دانست و گفت: گرچه دنیا و جوامع بشری نمی خواهند به کشاورزی و غذا نگاه سیاسی داشته باشند، اما واقعیت این است که نقش کشاورزی در مقاوم سازی ملت ها غیر قابل انکار است.

وی در ادامه به نقش کشاورزی در مسائل اجتماعی اشاره و تصریح کرد: کشاورزی لزوماً محدود به جامعه کشاورزان نیست بلکه با ۷۷میلیون ایرانی در تنیده است زیرا از تولید کننده تا مصرف کننده با آن در ارتباطند.

ارتباط تنگاتنگ با مصرف کننده لازمه رسیدن به محصولات پایدار ملی

رمضان نژاد خاطر نشان کرد: روابط عمومی با افرادی که در عرصه کشت و کار و تولید کشاورزی فعالند دیالوگ خاصی دارد اما قطعاً اگر بخواهیم محصولات ملی پایداری داشته باشیم لازم است بامصرف کننده نیز مرتبط بوده تا آنان هم محصول را شناخته و با فرآیند تولید آشنا شده و همچنین جایگاه کشاورزی را در ارتباط با نظام بین الملل و جامعه جهانی بشناسند.

وی در ادامه با ذکر مثالی در زمینه لزوم ارتباط رسانه و جمعیت ۷۷میلیونی مصرف کننده محصولات کشاورزی تصریح کرد: مثلاً اگر در دنیا و یا دیگر کشورها با تولید محصولی مثل سیب زمینی مواجه شوند با اطلاع رسانی در این زمینه مردم میزان مصرف روزانه را کاهش می‌دهند اما اگر این اتفاق در ایران بیفتد مردم با هجوم بیشتری اقدام به خرید می‌کنند تا جایی که تصمیم گیران مجبور به واردات می‌شوند لذا این مقولات لزوم اطلاع رسانی و ورود رسانه ها را برای جلوگیری از چنین اوضاعی می‌طلبد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: ما در روابط عمومی با توجه به سیاست وزارتخانه به دنبال این هستیم که برنامه هایمان را با کل مردم از تولید کننده تا مصرف کننده در میان بگذاریم که اگر این شرایط تحقق یابد پشتیبانی مردم را بطور قطع خواهیم داشت.

وی همچنین به رویکرد وزارت جهاد در پرداخت علمی به مسائل کشاورزی اشاره کرد و گفت: روابط عمومی دستگاه دیپلماسی اجرای سیاست ها و طرحهای کشاورزی است و نظام اطلاع رسانی و اطلاعاتی رسانه ها مجموعاً به عنوان دیپلماسی سیاست ها وبرنامه های هفتاد و هفت میلیون ایرانی هم حق دارند و هم تکلیف دارند که در اجرا نقش داشته باشند.

وی تاکید کرد: سیاست ما بر اساس اسناد بالا دستی و سیاستهای نظام تدوین شده است، و اساس کار بر این است که تاکیدات امام(ره) رهبر انقلاب و قانون اساسی را در تولید محصولات راهبردی و نیل به امنیت غذایی به کار بریم و در این راستا دستگاه ارتباطی باید مردم را در جریان قرار دهد.

اطلاع رسانی واقعی رسالت اصلی یک رسانه تاثیرگذار

رمضان نژاد همچنین بر لزوم اطلاع رسانی واقعی و درست تاکید و خاطر نشان کرد: چهارچوب کلان ما این است که آن چه که هست به مردم نمایانده شود و از درج مطالبی که واقعیت ندارد بپرهیزیم.

وی در ادامه به آسیبهایی که تعامل با رسانه ها و دسترسی مردم به اطلاعات در دولت گذشته دچار شد اشاره کرد و گفت: آسیب ها در حوزه اطلاع رسانی در حدی بود که روی منابع انسانی نیز تاثیر منفی گذاشت.

ایلنا مردمی ترین رسانه است

وی در ادامه به نقش ایلنا در حوزه اطلاع رسانی اشاره و از این خبرگزاری بعنوان مردمی ترین رسانه یاد کرد و تصریح کرد: این خبرگزاری به دلیل ارتباطاتی که دارد بخش اثر گذار جامعه است و امیدواریم که شرایط به گونه ای باشد که از کار کردن به روی موضوع مشترک که همان اعتلای کشاورزی و رسیدن به استاندارد زندگی بهتر است لذت ببریم.

وی گفت: رسانه ها همچنین در زمینه ایجاد ظرفیت برای تشویق جامعه به کار کشاورزی و سوق دادن سرمایه گذاران به این بخش نقش تعیین کننده ای دارند.

رمضان نژاد در ادامه به برنامه وزارت جهاد در جهت بالا بردن امنیت غذائی اشاره و تصریح کرد: قانون افزایش بهره وری قانون اساسی اسناد بالا دستی و سیاست های کلی نظام و اقتصاد مقاومتی بر این است که محصولات راهبردی در داخل کشور تهیه شود به طوری که بتوانیم ۸۲ درصد از مصرف مواد غذائی را در داخل کشور تولید کرده تا به ضریب خودکفایی برسیم و این اتفاق طی یک برنامه ۵ تا ۶ ساله عملیاتی می شود.

وی در خاتمه یاد آور شد: فضای عمومی رسانه در هشت سال گذشته عوض شده است به طوری که سیاست سکوت اعمال می شد اما اکنون منهنی دسترسی به اطلاعات و مسئولین وزارت جهاد روبه رشد است و امیدواریم که تعامل با رسانه ها روز افزون باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز