خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن خودروسازان در گفت‌وگو با ایلنا:

چهل درصد فروش خودرو به خودرو ساز تعلق نمی‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۸۹۷

ما خواستار افزایش نرخ خودرو نیستیم و در صورتی که دولت همانند صنایع شیر به ما هم کمک زیان بپردازد نیازی به افزایش نرخ خودرو نیست.

رییس انجمن خودروسازان گفت: چهل درصد فروش خودرو به خودرو ساز تعلق نمی گیرد.

احمد نعمت بخش، رییس انجمن خودروسازان درگفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص جلسه اخیر شورای رقابت با مسئولان سازمان استاندارد و سازمان بازرسی کیفیت و توافق آنها در مورد افزایش نرخ خودرو اظهارداشت: با افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی نرخ خودرو، خودروسازان از شرایط زیان خارج می شوند البته ما خواستار افزایش نرخ خودرو نیستیم و در صورتی که دولت همانند صنایع شیر به ما هم کمک زیان بپردازد نیازی به افزایش نرخ خودرو نیست.

وی افزود: طی دو سال گذشته صنعت خودرو ۶ هزار میلیارد تومان زیان داده و دولت هیچ اقدامی در این راستا نکرده است.

نعمت بخش تصریح کرد: ۴۰ درصد فروش یک خودرو در اختیار خودروساز نیست و به جیب خودروساز نمی رود، از یک خودروی ۲۰ میلیون تومانی ۸ میلیون تومان آن صرف موارد دیگر می شود.

وی گفت: ۳ درصد هزینه شماره گذاری، ۲ تا ۳ درصد هزینه بیمه شخص ثالث، ۶ تا ۷ درصد هزینه گمرکی، ۸ درصد ارزش افزوده و ۲۰ درصد تسهیلات بانکی قطعه ساز و خودرو ساز از جمله هزینه های جانبی خودرو محسوب می شود.

وی در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر انحصاری بودن صنعت خودرو در کشور گفت: زمانی که واردات خودرو آزاد است و تنوع خودروسازان وجود دارد پس صنعت خودرو انحصاری نیست.

نعمت بخش در پاسخ به این پرسش که چرا خودروسازان عرضه خودرو را محدود کرده‌اند، گفت: این اتهامی است که اغلب به خودروسازان می‌زنند این در حالی است که مصوبه ۱۷ فروردین ماه دولت ۱۰ اردیبهشت ماه ابلاغ شد و یک هفته هم طول کشید تا پلیس اجازه شماره گذاری را صادر کند و در این بین ۳۰ تا ۴۰ هزار خودرو آماده فروش بود و نوبت مردم هم گذشته بود و خودروها شماره گذاری نشده بودند و همه اتهامات متوجه خودروساز بود که عرضه را کم کرده‌اند تا قیمت‌ها را افزایش دهند!

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز