خبرگزاری کار ایران

از سوی نظام مهندسی معدن؛

امتیازصلاحیت فنی ومالی اشخاص حقوقی درمعادن بانظام مهندسی معدن تعیین می‌شود

کد خبر : ۱۶۶۱۶۲

تعیین امتیاز صلاحیت فنی و مالی اشخاص حقوقی برای انجام فعالیت های معدنی را سازمان نظام مهندسی معدن در استانها و در قالب یک فرآیند یکپارچه انجام می دهد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: تعیین امتیاز صلاحیت فنی و مالی اشخاص حقوقی برای انجام فعالیت های معدنی را سازمان نظام مهندسی معدن در استانها و در قالب یک فرآیند یکپارچه انجام می دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی وزارت، صنعت، معدن و تجارت، پیش از این اشخاص حقوقی می بایست به منظور اخذ مجوز فعالیت معدنی و تعیین صلاحیت فنی و مالی تمام مدارک مربوطه را به سازمان های صنعت، معدن و تجارت ارایه می کردند.

شیوه نامه مربوط به اعطای امتیاز به اشخاص حقوقی با امضای تفاهم نامه مشترک بین دفتر امور اکتشاف وزارتخانه یاد شده و سازمان نظام مهندسی معدن ایران، ابلاغ شده است.

براساس این تفاهم نامه تمام اشخاص حقوقی متقاضی فعالیت های معدنی موظفند اسناد و مدارک مندرج در شیوه نامه را برای تعیین امتیاز صلاحیت فنی و مالی به سازمان های نظام مهندسی معدن استان محل ثبت شرکت و یا استان های همجوار ارائه و گواهی لازم را دریافت کنند.

سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها نیز ضمن خودداری از تعیین امتیاز اشخاص حقوقی، ملزم به پاسخگویی و راهنمایی مراجعه کنندگان به سازمان های نظام مهندسی معدن خواهند بود.

ارایه گواهی برای متقاضیان درخواست اکتشافی و شرکت در مزایده الزامی است و علاوه براین متقاضیان می توانند جهت اطلاع از مفاد بخشنامه مربوطه، به پورتال وزارت، صنعت، معدن و تجارت در بخش معاونت امور معادن و صنایع معدنی مراجعه کنند.

قانون نظام مهندسی معدن در ۲۵ بهمن ۱۳۷۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و آیین نامه اجرایی آن نیز در ۲۹ خرداد ۱۳۸۱ از تصویب هیات وزیران گذشت.

وزارت صنایع و معادن وقت در نیمه دوم ۱۳۸۱ تاسیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران را اعلام کرد و عضوگیری برای این تشکل آغاز شد.

بر اساس مفاد قانون معادن، افراد متقاضی دریافت پروانه بهره برداری از معدن، باید دارای صلاحیت های فنی و مالی باشند.

شمار مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی معدن در سطح کشور بیش از ۳۰ هزار نفر اعلام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز