خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد:

افزایش ۱۱ درصدی صادرات در ۶ ماهه دوم سال ۹۲

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۷۱۵

بیش از ۲۰ پروژه در مقیاسی بزرگ و عمدتاً در بخشهای گردشگری، تفریحی و زیر ساختی با سرمایه‌ای بالغ بر چهار هزار و سیصد میلیارد تومان طی شش ماه دوم سال گذشته‌ آغاز شده و مراحل عملیات اجرایی این پروژه ها در دست اقدام است.

در بخش صادرات علاوه بر افزایش ۱۱ درصدی صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل صادرات مجدد توسط واحدهای صنعتی در جزیره مجدداً آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی جیرفتی، معاون اقتصادی سرمایه گذاری سازمان منطقه ازاد کیش با اشاره به میزان سرمایه گذاری ها در جزیره کیش طی شش ماه دوم سال ۹۲ اظهار داشت: بیش از ۲۰ پروژه در مقیاسی بزرگ و عمدتاً در بخشهای گردشگری تفریحی و زیر ساختی با سرمایه‌ای بالغ بر چهار هزار و سیصد میلیارد تومان طی شش ماه دوم سال گذشته‌ آغاز شده و مراحل عملیات اجرایی این پروژه ها در دست اقدام است.

وی افزود: همچنین بیش از ۱۰ طرح صنعتی با رویکرد توسعه دانش بنیان و غیر آلاینده با جذب سرمایه گذاری یک صدو پنجاه میلیارد تومان به تصویب رسیده است و در حوزه تجارت و در بخش واردات نیز در شش ماه دوم سال ۹۲ بیش از ۳۸۲ میلیون دلار تجارت صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۳۰ درصد رشد داشته است.

صادرات مجدد مجددا در کیش کلید خورد

جیرفتی تصریح کرد: در بخش صادرات نیز علاوه بر افزایش ۱۱ درصدی صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل صادرات مجدد توسط واحدهای صنعتی در جزیره مجدداً آغاز شده است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه صنعت در شش ماه گذشته سی و نه جواز تاسیس و طرح توسعه و چهل و شش پروانه بهره‌برداری صادر شده است که به تر تیب ۲۲ و ۵۳ در صد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

جیرفتی خاطر نشان کرد: ارزش کل صادرات محصولات صنعتی در شش ماه دوم سال ۹۲ بالغ بر سی و دومیلیون دلار بوده که از رشد ۳۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۹۱ برخوردار شده است.

وی تصریح کرد: با هماهنگی اداره استاندارد و بهداشت از امسال در مبادی ورودی گمرک بندر و فرودگاه از ورود کالاهای بی کیفیت جلوگیری شده و تنها اجناس مرغوب و با کیفیت مجوز ورود به جزیره را دریافت خواهند کرد. متاسفانه در گذشته برخی از فروشگاهها بدون اخذ نمایندگی رسمی و قانونی و تنها با نصب تابلو برندهای مختلف تجاری به عنوان نمایندگی این برندها اجناس تقلبی را عرضه می کردنذ که پیش از نوروز ۹۳ کلیه نمایندگی های غیر قانونی جمع آوری شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز