خبرگزاری کار ایران

نعمت زاده:

امیدواریم روابط اقتصادی تهران و پاریس گسترش یابد

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۴۲۶

سطح روابط تجاری ایران و فرانسه در سال گذشته میلادی(۲۰۱۳) افزون بر ۶۰۰میلیون دلار بوده که این موضوع رضایت بخش نیست و باید روابط صنعتی، تجاری، فرهنگی دو طرف توسعه یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز امیدواری کرد با برطرف شدن موانع، روابط تجاری و صنعتی جمهوری اسلامی ایران و پاریس گسترش یابد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا نعمت زاده در دیدار فلیپ مارینی رییس کمیسیون امور مالی مجلس سنای فرانسه افزود: سطح روابط تجاری ایران و فرانسه در سال گذشته میلادی(۲۰۱۳) افزون بر ۶۰۰میلیون دلار بوده که این موضوع رضایت بخش نیست و باید روابط صنعتی، تجاری، فرهنگی دو طرف توسعه یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: حدود سه ماه قبل یک هیأت بزرگ فرانسوی در گروه های صنعتی، خدمات، معدنی و بانکداری به جمهوری اسلامی ایران آمده و ملاقات های جداگانه ای با مقامات ایرانی داشتند و زمینه های همکاری هردو کشور شناسایی و بررسی شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ایران ثبات اقتصادی و سیاسی مناسبی نسبت به کشورهای همسایه خود دارد و می تواند گزینه خوبی برای انجام توافقات اقتصادی و صنعتی با توجه به مزیت دار بودن آن باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان گفت: در زمینه تجاری، صنعتی و سرمایه گذاری های مشترک تابع همکاری های درازمدت بوده و نباید در مقاطعی این روابط به هر دلیل قطع شود.

نعمت زاده همچنین یادآور شد جمهوری اسلامی ایران دارای معادن بسیار غنی و فلزات آهنی و غیرآهنی بوده و آمادگی انجام سرمایه گذاری های خارجی را در این بخش دارد.

وی در ادامه با اشاره به موضوعات سایر همکاری ها در زمینه انرژی، نفت، محیط زیست و خودرو با کشور فرانسه؛ افزود: شرکت های فرانسوی نیز باید برابر تعهدات خود در مفاد قراردادها عمل کنند.

نعمت زاده سپس گفت: همچنین در موضوعات انتقال خط لوله گاز، لاستیک سازی، مطالعه برای نجات دریاچه ارومیه زمینه های همکاری بسیاری با کشور فرانسه وجود دارد.

رییس کمیسیون امور مالی مجلس سنای فرانسه نیز در این دیدار گفت: از سرگیری مبادلات تجاری و سرمایه گذاری مستقیم شرکت های فرانسوی و تعامل بنگاه های بزرگ و متوسط فرانسوی با بنگاه های مشابه ایرانی باید از سرگرفته شود.

فلیپ مارینی افزود: در زمینه های مبادلات دانشگاهی درخصوص علوم و فنون، بازیافت منابع، صنعت توریسم و محیط زیست، کشور فرانسه آماده همکاری با ایران است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز