خبرگزاری کار ایران

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس:

با نظام بانکی فعلی امیدی به توسعه تولید نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۰۱۰

با نظام بانکی فعلی امیدی به توسعه تولید نداریم. بانک‌ها هر روز شعبات جدید باز می‌کنند و متأسفانه هیچ نقشی در توسعه صنعتی کشور ندارند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: با نظام بانکی فعلی امیدی به توسعه تولید نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا مصری، سخنگوی هیات رییسه مجلس در نشست کانون صنایع غذایی اظهار داشت: سرمایه‌گذاری بسیاری در صنایع غذایی کشور شده اما از ظرفیت‌های به وجود آمده استفاده چندانی نمی‌شود.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس خاطر نشان کرد: با نظام بانکی فعلی امیدی به توسعه تولید نداریم. بانک‌ها هر روز شعبات جدید باز می‌کنند و متأسفانه هیچ نقشی در توسعه صنعتی کشور ندارند.

همچنین علی شریعتی، عضو هیأت مدیره کانون با اشاره به موازی‌کاری وزارت صنعت و سازمان توسعه تجارت، گفت: صادرات محصولات بی‌کیفیت باعثبه خطر افتادن اعتبار ایران در بازارهای صادراتی شده است دولت باید در هزینه تبلیغات برندهای ایران مشارکت کند.

همچنین رضا باکری، دبیر انجمن صنایع لبنی با اشاره به مشکل حمل و نقل سردخانه‌ای محصولات لبنی، افزود: اگر یارانه حمل و نقل به این صنعت داده شود این صنعت قادر به صادرات یک میلیارددلاری خواهد بود. در سال گذشته صادرات محصولات لبنی به ۵۸۰ میلیون دلار رسید.

در این نشست عضو هیأت مدیره انجمن واردکنندگان برنج نیز از کاهش عوارض صادرات برنج از ۱۰۰ به ۲۰ درصد خبر داد و گفت: تنها راه متعادل کردن بازار برنج ایران، آزادسازی صادرات برنج تولید داخل است.

همچنین عبادی پور، دبیر انجمن خرمای ایران از به فروش نرفتن حدود ۳۰ درصد از محصول خرمای تولیدی ایران خبر داد و گفت: در صورت قرارگیری خرما در سبد کالای حمایتی دولت، مشکل عدم فروش خرمای تولید کشور نیز حل خواهد شد

کاوه زرگران، دبیرکل کانون صنایع غذایی از ارائه پیشنهاد ایجاد هاب صادراتی غذایی و کشاورزی ایران به سه کشور روسیه، افغانستان و عراق خبر داد و گفت: سال گذشته ارزش صادرات محصولات غذایی و کشاورزی به ۵.۲ میلیارد دلار و ارزش واردات آن به ۱۳.۲ میلیارد دلار رسید.

وی افزود: در سال گذشته صنعت خودروسازی کشور با وجود همه حمایت تنها ۷۰ مییلون دلار صادرات داشت درحالی که تنها صادرات رب گوجه فرنگی کشور به حدود ۱۷۰ میلیون دلار رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز