خبرگزاری کار ایران

نائب رییس خانه معدن در گفت‌وگو با ایلنا:

یارانه نقدی نمی‌خواهیم

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۰۹۳

ما یارانه تولید به عنوان نقدینگی نمی‌خواهیم بلکه خواستار سایر حمایت‌های دولتی هستیم / چاره ای جز رد کردن بحران رکود تورمی نداریم و از شیب ملایم افزایش نرخ حامل های انرژی استقبال می‌کنیم.

نائب رییس خانه معدن گفت: یارانه تولید به صورت نقدی نمی‌خواهیم.

محمد رضا بهرامن، نائب رییس خانه معدن در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص تاخیر در تصویب عوارض صادراتی سنگ آهن اظهار داشت: این موضوع هنوز به تصویب دولت نرسیده و زمانی محقق می‌شود که دولت اعلام کند و پس از آن نیز تا زمان اجرایی شدن ۳ ماه طول می کشد.

وی افزود: پس تا سه ماه اینده عوارضی نخواهیم داشت.

بهرامن در پاسخ به این پرسش که اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها چه تاثیری در واحدهای تولیدی خواهد داشت؟ خاطرنشان کرد: به عنوان یک تولید کننده از حرکت ها و شیب ملایم نرخ حامل های انرژی استقبال می کنم هر چند این تغییرات موجب تاثیراتی در واحدهای تولیدی کوچک خواهد شد.

بهرامن با بیان اینکه با کنترل تورم می توان به وضعیت اقتصادی امیدوارتر شد، خاطر نشان کرد: در صورتی که درآمدهای حاصل شده از هدفمندی یارانه‌ها به صورت نقدینگی به کشور سرازیر نشود تاثیرات بهتری در جامعه خواهد داشت.

وی خواستار نگاه ویژه دولت به بخش خصوصی شد و افزود: بخش معدن از بخش هایی است که مصرف کننده انرژی است بر این اساس پیشنهاد دادیم به جای تزریق نقدینگی به این بخش سهمی همانند گذشته در سوخت نفت گاز و گازوئیل داشته باشیم.

وی گفت: ما یارانه تولید به عنوان نقدینگی نمی خواهیم بلکه خواستار سایر حمایت های دولتی هستیم.

بهرامن در خاتمه تصریح کرد: چاره ای جز رد کردن بحران رکود تورمی نداریم و از شیب ملایم افزایش نرخ حامل های انرژی استقبال می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز