خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن برنج‌کاران درگفتگو با ایلنا؛

روزه سکوت وزارت جهاد در مقابل ۲ میلیون تن برنج وارداتی / سبد دوم کالا هم با برنج هندی راهی منازل می شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۸۰۴

با وجود اینکه قبل از عیدبر سر قیمت ۳ هزار و پانصد تومان توافقی صورت گرفت، اما اکنون درخواست جدیدی که حکایت از کیلویی ۳ هزار و ۵۰ تومان است از سوی دولت مطرح شده است.

دبیر انجمن برنج‌کاران از روزه سکوت وزات جهاد کشاورزی، نسبت به واردات دو میلیون تنی برنج در سال گذشته خبرداد.

جمیل علیزاده شایق دبیر انجمن برنج‌کاران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با انتقاد به سکوت وزارت جهاد کشاورزی نسبت به واردات بی رویه برنج اظهار داشت: سال گذشته با وجود نیاز پانصد هزار تنی برای واردات برنج چیزی در حدود ۲ میلیون تن از این محصول وارد کشور شد.

وی تصریح کرد: به‌نظر می‌رسد برخلاف خبرهایی که مبنی بر حمایت از تولید داخلی از وزارتخانه مخابره می‌شد، مسئولین با روزه سکوتی که در پیش گرفته‌اند موافق ادامه روند قبل هستند.

شایق با بیان این مطلب که دریغ از یک اعتراض کوچک وزارت جهاد کشاورزی نسبت به واردات برنج ادامه داد: حداقل در دولت گذشته اعتراضی از سوی وزرا به گوش می رسید که کمی موجب تسلی خاطر می‌شد اما خبر از هیچ شکوه " حجتی " نیست.

گفتنی است بر اساس آمار گمرک ج. ا. ا د ر دو ماه آخر سال ۹۲ برنج سومین رتبه واردات را به خود اختصاص داده است و مجموع واردات این محصول به ۳۵۴ هزار تن رسیده است.

دبیر انجمن برنج ایران در مورد استفاده از برنج ایرانی در سبد کالا و صحبت‌های صورت گرفته با مسئولان دولتی در این مورد گفت: با وجود اینکه قبل از عیدبر سر قیمت ۳ هزار و پانصد تومان توافقی صورت گرفت، اما اکنون درخواست جدیدی که حکایت از کیلویی ۳ هزار و ۵۰ تومان است از سوی دولت مطرح شده است.

وی با تاکید بر اینکه اراده‌ای برای این کار وجود ندارد، تصریح کرد: طبیعی است که این رقم برای کشاورزان هیچ توجیه اقتصادی ندارد و ازعرضه برنج ایرانی در سبد دوم کالا خبری نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز