خبرگزاری کار ایران

واردات ۱۵۱ دستگاه پورشه در سال ۹۲

واردات ۱۴ میلیون دلار پورشه در سال گذشته / قیمت پورشه در بازار تهران

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۹۵۲

پیش از این شایعه شده بود که نیمی از تولیدات این برند به ایران می آید، واضح است که این ادعا نمی تواند حقیقت داشته باشد، چراکه پورشه در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ تولیدی برابر ۱۲۷ هزار و ۷۹۳ دستگاه و ۱۵۱ هزار و ۹۹۹ دستگاه داشته که در همین سال ها نیز به ترتیب ۱۱۶ هزار و ۹۷۸ دستگاه و ۱۴۳ هزار و ۹۶ دستگاه فروش داشته است. با این وجود واردات ۱۵۱ دستگاه پورشه در یک سال برای یک کشور، آنهم در خاورمیانه و کشوری مثل ایران قابل توجه به نظر می رسد.

دولت دهم در اواخر سال ۹۱ واردات خودروهای لوکس را ممنوع اعلام کرد و دولت یازدهم برای اصلاح وضعیت افزایش تعرفه واردات این خودروها را تا ۱۴۰ درصد طی پاییز سال ۹۲ به تصویب رساند و واردات خودورهای لوکس را آزاد کرد تا خودروهایی که در گمرک کشور بلوکه شده بودند ازاد شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، براساس آمارهای کارشناسی نشده گمرک ایران در سال ۹۲ بالغ بر۱۵۱ دستگاه پورشه مدل ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ به کشور وارد شده است که سرجمع ارزش این خودروها حدودا معادل۱۴ میلیون دلار بوده است.

۱۴ میلیون دلار واردات پورشه برای ایرانی که ارزش کل صادرات خودروی آن در همین زمان برابر ۷۰ میلیون دلار بوده قابل توجه به نظر میرسد.

بر این اساس تعداد کل وادرات پورشه به کشور طی سال ۹۲ تنها در ماه های آبان و بهمن که بیشترین تعداد واردات صورت گرفته(بعد از لغو ممنوعیت وادرات خودروهای لوکس) به ۹۰ دستگاه می رسد.

حال این سوال مطرح می شود که چرا علی رغم اینکه پورشه خودوریی آلمانی است این خودرو مستقیم از آلمان وارد ایران نمی شود و کلیه پورشه های وارداتی در سال ۹۲ از مقصد امارات متحده عربی به عنوان کشوری واسط وارد کشور شده و چرا با وجود این رقم واردات پورشه چرا این برند حتی یک نمایندگی در ایران ندارد؟

شرکت خودرو سازی پورشه اصولا تولیدات خود را روی خودروهای لوکس و اسپرت متمرکز کرده و حتی در کشورهای توسعه یافته نیز محصولات این برند به اقشار خاصی اختصاص دارد.

پیش از این شایعه شده بود که نیمی از تولیدات این برند به ایران می آید، واضح است که این ادعا نمی تواند حقیقت داشته باشد، چراکه پورشه در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ تولیدی برابر ۱۲۷ هزار و ۷۹۳ دستگاه و ۱۵۱ هزار و ۹۹۹ دستگاه داشته که در همین سال ها نیز به ترتیب ۱۱۶ هزار و ۹۷۸ دستگاه و ۱۴۳ هزار و ۹۶ دستگاه فروش داشته است.

با این وجود واردات ۱۵۱ دستگاه پورشه در یک سال برای یک کشور، آنهم در خاورمیانه و کشوری مثل ایران قابل توجه به نظر می رسد.

جدول واردات انواع مدل های پورشه در سال ۹۲

ماه

ارزش(دلار)

تعداد(دستگاه)

فروردین

۲۵۲۶۹۸

۲

اردیبهشت

۰

۰

خرداد

۵۴۵۵۵۴

۶

تیر

۰

۰

مرداد

۰

۰

شهریور

۱۹۰۷۱۲

۲

مهر

۰

۰

آبان

۵۲۴۱۲۶۰

۶۰

آذر

۲۲۵۴۹۴۹

۲۴

دی

۱۱۱۱۵۱۸

۱۳

بهمن

۳۰۵۹۳۳۴

۳۰

اسفند

۱۴۴۸۳۸۰

۱۴

به گزارش خبرنگار ایلنا، اختلاف قیمت قابل توجهی نیز بین قیمتی که هم اکنون این خودروها در بازار تهران معامله می شوند و قیمتی که در گمرک برای این خودروها ذکر شده وجود دارد.

هم اکنون در بازار تهران هر دستگاه پورشه ۹۱۱ کاررا - اس، یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان، هر دستگاه، پورشه ۹۱۱ کاررا - کروک یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان، هر دستگاه پورشه باکستر کروک ۳۹۵ میلیون تومان، هر دستگاه پورشه پانامرا شش سیلندر ۶۸۰ میلیون تومان، هر دستگاه پورشه پانامرا هشت سیلندر ۸۵۵ میلیون تومان، هر دستگاه پورشه کاین شش سیلندر ۶۹۰ میلیون تومان، هر دستگاه پورشه کاین اس ۸۵۵ میلیون تومان و هر دستگاه پورشه کیمن اس ۳۶۰ میلیون تومان قیمت دارند.

تغییرات واردات خودروی پورشه به کشور طی دوازده ماهه سال قبل

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز