خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رییسه مجمع واردات در گفتگو با ایلنا: / تکرار /

میان مجمع واردات و اتاق بازرگانی موازی کاری وجود ندارد

کد خبر : ۱۵۴۴۵۴

اگر بخش خصوصی خواهان تاثیرگذاری در اقتصاد ملی باشد باید مکانیزم اجماع نظرات و جلوگیری از تشتت آرا شکل گیرد که مسلما این رویکرد با غیر قانونی خطاب کردن یک تشکل تفاوت ماهوی دارد.

عضو هیات رییسه مجمع واردات گفت: میان مجمع واردات و اتاق بازرگانی موازی کاری وجود ندارد.

سیامک پیر بابایی، عضو هیات رییسه مجمع واردات در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص طرح مباحثی نظیر غیر قانونی خواندن مجمع واردات اظهار داشت: در نگاه به واردات از گذشته‌های دور نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی وجود داشته بگونه‌ای که همواه نسبت به واردکنندگان به عنوان کسانی که در تقابل تولید ملی ایستاده‌اند و منابع ملی کشور را به خارج از کشور انتقال می‌دهند تلقی مثبتی وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه در دولت گذشته هیچ‌گاه به واردات به عنوان جزئی از تجارت خارجی کشور نگاه نشد، گفت: با شکل گیری مجمع واردات در دولت دهم برای نخستین بار هم صدایی واردکنندگان به صورت جدی مطرح شد و واردات نیز مانند هر مقوله تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.

پیر بابایی با بیان اینکه تمامی اعضای مجمع واردات به دلیل ماهیت شغلی خود ذاتا عضو اتاق بازرگانی هستند، ادامه داد: ما همه جزئی از یک خانواده هستیم. میان مجمع واردات و اتاق بازرگانی تعارض و موازی کاری وجود ندراد که بخواهیم قد آن را اندازه گیری کنیم بلکه تفاوت در ماموریت ذاتی انهاست.

وی تصریح کرد: بسیار تاسف آور است که از درون خانواده بزرگ اتاق، برخی در شنیدن صدای واردکنندگان ناشکیبایی می‌کنند.

پیربابایی خاطر نشان کرد: زمانی که مجمع واردات را غیر قانونی می‌خوانند این جمله یک پیام مشخص به اهالی بخش خصوصی مخابره می‌کند پیامی که در آن هم پیوندی و اختیارمندی مشاهده نمی‌شود. اما واردکنندگان افراد باتجربه‌ای هستند و می‌توانند تشخیص دهند باد مخالف برای تشکلی که سال‌ها در انتظار شکل گیری آن بوده‌اند از کدام سو می‌وزد!

وی در خاتمه گفت: اگر بخش خصوصی خواهان تاثیرگذاری در اقتصاد ملی باشد باید مکانیزم اجماع نظرات و جلوگیری از تشتت آرا شکل گیرد که مسلما این رویکرد با غیر قانونی خطاب کردن یک تشکل تفاوت ماهوی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز