خبرگزاری کار ایران

قیمت سکه و ارز در بازار روز شنبه؛

دلار در قله ۳ هزار تومانی ثابت ماند

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۸۶۱

در بازار روز شنبه هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و قدیم با ۹ هزار تومان افزایش نسبت به روز پنجشنبه با قیمت ۹۶۹ هزار تومان فروخته شد.

‌یکی از صرافان خیابان جمهوری می‌گوید: با افزایش قیمت‌ها هم اکنون معاملات کمی از رونق افتاده و بازاریان در انتظار تثبیت قیمت‌ها ترجیح می‌دهند خرید کمتری انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز در بازار سکه و ارز قیمتها باز هم با روند صعودی به خود گرفتند به گونه‌ای که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و قدیم با ۹ هزار تومان افزایش نسبت به روز پنجشنبه با قیمت ۹۶۹ هزار تومان فروخته شد. همچنین هر قطعه سکه نیم بهار با قیمت ۴۹۵ هزار تومان و هر قطعه ربع سکه بدون تغییر نسبت به روز پنجشنبه با قیمت ۲۹۲ هزار تومان فروخته شد

همچنین هر قطعه سکه یک گرمی با ۵ هزار تومان افزایش ۱۹۵ هزار تومان فروخته شد و این در حالی بود که هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با افزایش ۱۶۰۰ تومانی ۹۷ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد

در همین حال امروز در بازار ارز نیز قیمتها همچون بازار سکه و طلا روند افزایشی داشت به گونه‌ای که هر دلار آمریکا پس از آنکه از چند روز قبل به قله ۳ هزار تومانی رسیده بود با افزایش حدود ۲۰ تومانی نسبت به روز پنجشنبه در این بازه قیمتی ثابت ماند و با قیمت ۳۰۲۰ تومان فروخته شد.

همچنین امروز صرافان هر پوند انگلیس را با قیمت ۵۰۴۵ تومان و هر یورو را نیز با قیمت ۴۱۷۰ تومان معامله کردند.

گفتنی است در بازار امروز درهم امارات نیز با قیمت ۸۲۵ تومان فروخته شد.

در رابطه با وضعیت کنونی بازار سکه و ارز افشین اعظمی یکی از صرافان راسته خیابان جمهوری به خبرنگار ایلنا گفت: ‌با افزایش قیمت‌ها هم اکنون معاملات کمی از رونق افتاده و بازاریان در انتظار تثبیت قیمت‌ها ترجیح می‌دهند خرید کمتری انجام دهند.

وی در خصوص دلایل این افزایش‌ها گفت: هر ساله با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال با افزایش تقاضا در زمینه خرید سکه و طلا مواجه هستیم. ضمن آنکه در این ایام به واسطه افزایش سفرهای خارجی میزان تقاضای خرید ارز نیز افزایش می‌یابد که همین موضوع عامل اصلی افزایش نرخ‌ها در چند روز گذشته بوده است.

این صراف تصریح کرد: البته علی رغم اینکه قیمت‌ها به واسطه افزایش تقاضا روند صعودی به خود گرفته‌اند، اما رونق بازار امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز