خبرگزاری کار ایران

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران؛

توزیع بن کالایی جایگزین مناسبی به جای پرداخت یارانه نقدی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۷۱۳

برای برنامه‌های گوناگون اقتصادی اعم از حذف یارانه نقدی تا ارائه سبد کالایی بهتر است دولت با افراد باتجربه و کارشناس در اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون و اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی مشورت کند تا با مشکل مواجه نشود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: توزیع بن کالایی جایگزین مناسبی به جای پرداخت یارانه است.

مسعود دانشمند، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص حذف یارانه نقدی اظهار داشت: با پرداخت نقدی یارانه کاملا مخالفم زمانی که آقای احمدی نژاد رقم ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان را به عنوان یارانه نقدی به مردم پرداخت کرد بهای هر کیلو گرم گوشت ۱۵ هزار تومان بود این در حالی است که هم اکنون با وجود تورم هر کیلو گوشت نزدیک به ۴۰ هزار تومان است و نه تنها قدرت خرید مردم کم شده بلکه ارزش ۴۵ هزار تومان سال ۸۹ به یک سوم رسیده و حدود ۱۵ هزار تومان شده است.

وی بهترین راهکار برای جایگزینی یارانه نقدی را ارائه بن کالایی اعلام کرد و گفت: در صورتی که به صورت ماهیانه بن کالایی با ارقام مختلف به کارگران و کارمندان ارائه شود هم قدرت خرید مردم باقی می ماند و هم کرامت انسانی جامعه زیر سوال نمی‌رود.

دانشمند خاطر نشان کرد: اینکه مسئولین دولتی خواستار انصراف افراد جامعه از دریافت یارانه نقدی با استفاده از فرم‌های خوداظهای شده‌اند و چنانچه افراد با درآمد بالا انصراف ندهند آنها را جریمه می‌کنند چندان ادبیات درستی به نظر نمی‌رسد.

وی در خاتمه افزود: برای برنامه‌های گوناگون اقتصادی اعم از حذف یارانه نقدی تا ارائه سبد کالایی بهتر است دولت با افراد باتجربه و کارشناسان در اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون و اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی مشورت کند تا با مشکل مواجه نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز