خبرگزاری کار ایران

خوانساری در گفتگو با ایلنا؛

قدرت مردم در خرید خودرو به یک سوم رسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۵۰۹

با کاهش ارزش پول ملی قدرت خرید مردم نیز به یک سوم تقلیل پیدا کرد و اینکه گفته می شود مردم در انتظار کاهش قیمت ها هستند چندان منطقی به نظر نمی رسد زیرا مردم اگر هم راغب به خرید خودرو باشند نقدینگی چندانی برای خرید ندارند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات اتاق تهران گفت: قدرت مردم در خرید خودرو به یک سوم یافته است.

مسعود خوانساری، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص تعرفه خودرو اظهار داشت: شورای رقابت پیشنهاداتی در خصوص میزان تعرفه خودروهای وارداتی ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ و خودروهای ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی سی داده که هنوز کارشناسی نشده و در انتظار تصویب دولت است.

وی افرود: البته هم دولت و هم شورای رقابت باید توجه داشته باشند که نباید در زمینه خودرو انحصار ایجاد کرد.

خوانساری با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم ادامه داد: با کاهش ارزش پول ملی قدرت خرید مردم نیز به یک سوم تقلیل پیدا کرد و اینکه گفته می شود مردم در انتظار کاهش قیمت ها هستند چندان منطقی به نظر نمی رسد زیرا مردم اگر هم راغب به خرید خودرو باشند نقدینگی چندانی برای خرید ندارند.

این عضو اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: طی ۸ سال گذشته نرخ ارزغیرواقعی بود و افزایش ۳ برابری آن باعثشد بر روی همه اجناس تاثیر گذار باشد در این میان برای برون رفت از بحران موجود وظیفه دولت و مجلس است تا اقدامات جدی در مورد تسهیلات انجام دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز