خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی تهران:

دولت ناگزیر به افزایش قیمتهای حاملهای انرژی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۳۳

در هدفمند سازی یارانه ها اصلاح قیمت حاملهای انرژی مد نظر است، هم اکنون نیز باوجود اصلاح قیمتها کماکان قاچاق فرآورده های نفتی ادامه دارد.

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی تهران گفت: دولت ناگزیر به افزایش قیمتهای حاملهای انرژی است.

محسن بهرامی ارض اقدس،نایب رییس کنفدراسیون صادرات در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوصاجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها اظهار داشت: هم اکنون دولت تبصره هدفمندی یارانه ها رابه مجلس تقدیم کرده و کمیسیون تلفیق هم امروز کار بررسی بودجه و نحوه کسب درآمد و افزایش قیمت حاملهای انرژی در قانون بودجه را بررسی می کند و ما هم در انتظار تصمیم مجلس هستیم و دولت سعی دارد که درچارچوب مصوبه عمل کند و نمی تواند مستقل از مجلس کاری انجام دهد.

وی افزود: در هدفمند سازی یارانه ها اصلاح قیمت حاملهای انرژی مد نظر است، هم اکنون نیز باوجود اصلاح قیمتها کماکان قاچاق فرآورده های نفتی ادامه دارد.

بهرامی ادامه داد: دولت ناگزیر به افزایش قیمتهای حامل انرژی است اما باید تلاش کند این آثار تورمی را برای حقوق بگیران واقشار ضعیف کم کند.

وی تصریح کرد: ضروری است دولت سیاست هایی را در توزیع یارانه های نقدی و کمک های غیر نقدی و در اجرای ماده ۷ قانون برای بهینه سازی زیر ساختها در گسترش بیمه همگانی، درمان رایگان و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی برای کاهش فشار تورمی اعمال کند.

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی تهران افزود: سبد کالایی می تواند به عنوان مجموعه ای از اطلاعات برای هدفمند سازی فاز دوم یارانه ها استفاده شود اما از آن مهمتر توج به این نکته است که افزایش قیمت مواد غذایی در سبد خانوار باعثمی شود تابرخی از اقلام از سفره مردم کاسته شود و دولت باید آثار تورمی آن را کاهش دهد.

وی به موضوع حذف داوطلبانه افراد پر درآمد اشاره کرد و گفت: اینکه گفته می شود افرادی که دارای تمکن مالی هستند در صورتی که خوداظهاری برای حذف یارانه نقدی نکنندجریمه می شوند غیر منطقی است زیرا اصلا قابلیت احصاء آن وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز