خبرگزاری کار ایران

در ۹ ماهه امسال صورت گرفت؛

ورود ۵۷ دستگاه پورشه بدون مجوز

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۸۱

موضوع واردات ۵۷ دستگاه پورشه که علی رغم ممنوعیت واردات کالاهای لوکس اولویت ۱۰ وارد کشور شده از سوی سازمان توسعه تجارت ایران بی‌پاسخ ماند.

آیا پورشه های وارداتی جدید سال گذشته ثبت سفارش شده اند؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، سازمان توسعه تجارت ایران در نیمه دوم سال گذشته با هدف مدیریت مصرف ارز کشور در حوزه واردات کالاهای وارداتی را به ۱۰ اولویت مختلف تقسیم بندی کرد و قرار شد اولویت‌های اول و دوم شامل اقلام اساسی و دارو و تجهیزات پزشکی برای واردات ارز مرجع و کالاهای اولویت‌های سوم تا نهم نیز برای واردات ارز مبادله‌ای دریافت کنند و ثبت سفارش واردات کالاهای اولویت ۱۰ نیز متوقف شد.

این در حالی است که پس از اعلام این اولویت بندی گزارش‌هایی مبنی بر ورود چندین هزار دستگاه خودروی با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی به کشور منتشر شد در حالی که ثبت سفارش واردات این دسته از خودرو‌ها متوقف شده بود و معلوم نیست این خودرو‌ها چگونه و با چه استدلالی وارد کشور شدند؟

امروز نیز خبری مبنی بر واردات بزرگ‌ترین محموله خودروهای سواری پورشه منتشر شده است و گفته می‌شود اولین محموله از خودروهای سواری پورشه که از مبدا امارات و از طریق گمرک یزد در آبان ماه وارد کشوره شده ۴۹ دستگاه بوده و در دومین محموله آن ۸ دستگاه دیگر در آذر ماه وارد کشور شده است.

طبق آمار گمرک ایران در ۹ ماهه امسال ۸۵ دستگاه انواع خودروهای پورشه وارد کشور شده است این در حالی است که پورشه در لیست خودروهای مجاز وارداتی قرار ندارد.

بر این اساس خبرنگار ایلنا این موضوع را از سازمان توسعه تجارت ایران جویا شد که متاسفانه مسئولین این سازمان از پاسخگویی طفره رفته و پیگیری‌های ایلنا بی‌نتیجه ماند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز