خبرگزاری کار ایران

رییس گمرک خبر داد:

نیازی به ممنوعیت وارداتی کالا نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۲۰

اختلاف بیش از ۲۰ برابری نرخ سوخت داخل کشور با آن سوی مرزها و همچنین بی کاری موجود در شهرهای مرزی موجبات قاچاق گسترده سوخت را فراهم آورده است.

رییس گمرک ج. ا. ا گفت: در شرایط کنونی نیازی به ممنوعیت کالایی نداریم و ارز حاصل از صادرات غیر نفتی کفاف واردکنندگان را می دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود کرباسیان رییس گمرک صبح امروز در همایش تخصصی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به بهای واقعی واردات اقلام گوناگون اظهار داشت: با احتساب هزینه های ثبت وسفارش، تعرفه، استاندارد و مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی قیمت یک بسته سیگار ۸هزار و ۴۰۰تومان، برنج ۵هزار و ۸۰۰ تومان، پوشاک ۸هزار و ۵۰۰ تومان و لوازم یدکی و لوازم خانگی ۶ هزار تومان و لاستیک ۸ هزار تومان می شود.

وی افزود: در این راستا با توجه به گستردگی مرز ایران که حدود ۸ هزار و اندی کیلومتر است و ۱۵ همسایه در اطراف کشور وظایف نیروی انتظامی در خصوص بحثقاچاق سنگین تر می شود.

کرباسیان تصریح کرد: هم اکنون سوختی که با ترانزیت صادر می شود در این طرف مرز لیتری۳۰۰ تومان و در طرف دیگر لیتری ۷هزار تومان است و همین ارزان بودن و اختلاف قیمتی باعثقاچاق سوخت می شود وبیکاری در مرزها باعثبوجود آمدن شغلهای کاذب از نوع کوله بری می شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که در بازارچه های مرزی باید اجازه دهند سوخت با قیمت بالاتری به فروش برسد اما متاسفانه هر روز شاهد بخش نامه ای جدید در این حوزه هستیم.

کرباسیان با بیان اینکه باید تعامل جدی تری بین دستگاهها باشد گفت: روان سازی و ایجاد فضای قانونی سهل تر از مهمترین خلاء های تجارت محسوب می شود.

وی با اشاره به آمار تجارت خارجی از ابتدای سال تا ۲۰دی ماه گفت: در این مدت سی میلیارد دلار صادرات و ۳۴ میلیارد دلار واردات صورت گرفته واین ارقام نشان می دهد که صادرات غیرنفتی می تواند تامین کننده ارز واردکنندگان باشد.

وی با تاکید بر اینکه نیازی به ممنوعیت کالایی نداریم افزود: با تصمیماتی که در گمرک صورت گرفته امیدواریم دستگاههای دیگر نیز حمایت کننده باشند تا تغییرات جدیدی در حذف ممنوعیت های کالایی اعمال شود.

کرباسیان تصریح کرد: یکی از مشکلات کالا در گذشته تعیین ارزش گمرکی آن بود که امروز در سایت گمرک ارزش کلیه کالاها لحاظ شده و اگر نیروی انتظامی در مورد محموله ای شک دارد که قاچاق است می تواند ارزش آن را از سایت گمرک برآورد کند. درصورتی که این ارزش گذاری اشکال دارد نیز برای اصلاح آن رقم های جدید را اعلام کنید.

وی گفت: ۹۰درصد بار ترانزیت از سوی ناوگان داخلی صورت می گیرد که این امر در بحثکار آفرینی بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: همچنین سیستم اس ام اس و پیامک گمرک برای اطلاع از نوع بار و مشخصات شرکت حمل و نقل کننده راه اندازی شده است و به زودی سیستم جی پی اس هم راه اندازی خواهد شد ضمن انکه باید کلیه کامیونهای ترانزیتی به این نرم افزار مجهز شوند همچنین برای کاهش تخلفات پلمپهای الکترونیکی طراحی شده که بجای پلمپهای قبلی استفاده خواهد شد.

کرباسیان در خاتمه به شماره اس ام اس گمرک اشاره کرد و گفت: ۳۰۰۰۸۸۸۷ شماره اس ام اس گمرک است که در صورتی که پلیس شماره ماشینی را به آن پیامک کند کلیه مشخصات آن از سوی گمرک اعلام می شود.

رئیس گمرک در مورد تخلفات گسترده در گمرک و آخرین اطلاعات از پرونده گمرک بوشهر در قوه قضاییه گفت: از پرونده‌های گذشته خبر ندارم تنها یک مورد مربوط به گمرک بود که با جعل فیش بانکی مرتکب تخلف شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز