خبرگزاری کار ایران

پدر علم آی. تی ایران:

نمایشگاه «ایران‌کام» همگام با سیاست‌های جدید دولت است

کد خبر : ۱۳۳۸۱۰

نمایشگاه‌ها ابزاری هستند که پدیده‌های جدید در زمینه‌های مختلف را به نمایش می‌گذارند و با توجه به اینکه هم‌اکنون IT و کاربردهای آن بزرگ‌ترین رکن توسعه اقتصادی در بسیاری از کشور‌ها به شمار می‌رود، ایران‌کام می‌تواند فرصتی برای نمایش پدیده‌های این حوزه باشد.

پدر علم آی. تی ایران با توجه به برگزاری نمایشگاه ایران‌کام در مشهد گفت: انتظار می‌رود برگزاری رویداد «ایران‌کام» با توجه به سیاست‌های جدید دولت مبنی بر توسعه و حمایت از ICT، امسال با استقبال بی‌نظیری مواجه باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری نمایشگاه‌های ایران،، علی اکبر جلالی با اشاره به اینکه هر پدیده جدید نیازمند معرفی برای استفاده عموم است، اظهار کرد: نمایشگاه‌ها ابزاری هستند که پدیده‌های جدید در زمینه‌های مختلف را به نمایش می‌گذارند و با توجه به اینکه هم‌اکنون IT و کاربردهای آن بزرگ‌ترین رکن توسعه اقتصادی در بسیاری از کشور‌ها به شمار می‌رود، ایران‌کام می‌تواند فرصتی برای نمایش پدیده‌های این حوزه باشد.

وی افزود: نمایشگاه در حقیقت فرصتی ایجاد می‌کند تا طرفداران و منتقدان کالا و خدماتی خاص دور یکدیگر جمع شوند و راه را برای جا افتادن واقعی‌تر آن کالا و خدمات در جامعه هموار سازند.
استاد دانشگاه علم و صنعت با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های متعددی در حوزه ICT گفت: در سالیان گذشته استان‌های کشور در کنار فعالیت‌هایی که در مرکز کشور انجام شده اقدام به برگزاری نمایشگاه‌هایی در این صنعت کرده‌اند که رضایت خوبی از آن‌ها وجود داشته است.

جلالی درباره رویکرد این نمایشگاه‌ها نیز خاطر نشان کرد: نقش بیشتر این نمایشگاه‌ها در تبلیغات و معرفی کالا‌ها بوده است و البته در برخی آن‌ها کارگاه‌ها و سمینارهایی جانبی نیز دیده شده تا بار علمی رویداد حفظ شود بنابراین مطمئنا برگزاری نمایشگاه می‌تواند سبب رشد فرهنگی و آموزش در سطح ملی، محلی و منطقه‌ای باشد.

پدر علم آی. تی ایران درباره میزان استقبال از نمایشگاه‌های استانی نیز گفت: بسته به موقعیت اقتصادی استان‌ها و درآمدهای بخش خصوصی که تشکیل‌دهندگان اصلی نمایشگاه هستند، استقبال از آن‌ها متفاوت بوده است و حتی درباره ایران‌کام مشهد هم چند سالی می‌شود که به دلیل نبود سیاست‌های روشن، روند را صعودی ندیدم اما امیدوارم با واگذاری برگزاری این رویداد به بخش خصوصی و تغییر آن به ایران‌کام شاهد رونق و شکوفایی این بخش باشیم.

استاد دانشگاه علم و صنعت همچنین گفت: امسال با توجه به اینکه توسعه ICT جزو سیاست‌های جدید دولت است، انتظار می‌رود که برگزاری این رویداد(ایران‌کام) با موفقیت توامان باشد.

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کامپیو‌تر، تجارت الکترونیک، اینترنت وماشینهای اداری مشهدهفتمین نمایشگاه بینالمللی صنایع مخابرات واطلاع رسانی از ۱۷ الی ۲۰ دیماه امسال درمحل نمایشگاههای بین المللی مشهد به ارائه محصولات جدید در زمینه سخت افزار، نرم افزار، ماشینهای اداری، فناوری اطلاعات وهمچنین ارائه دهندگان خدمات اینترنتی می باشدکه دربخش مخابرات غیر از تجهیزات مخابراتی، اوپراتورهای مختلف به ارائه خدمات نوین خود خواهند پرداخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز