خبرگزاری کار ایران

اجرای برنامه توسعه ای ایمیدرو با مشارکت بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۴۱

از ۶۸ نوع ماده معدنی شناسایی شده در کشور تاکنون در ۴۸ نوع آن هیچ فعالیت چشمگیری صورت نگرفته که در نظر داریم بر روی آن‌ها مطالعات کار‌شناسی و کارهای نهایی انجام دهیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه اقتصادی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) اعلام کرد: این سازمان برنامه‌های جامعی برای ایجاد ارزش افزوده مواد معدنی دارد که زیرنظر وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام خواهد شد.

به گزارش ایلنا، امیر خرمی شاد گفت: در اجرای برنامه ایجاد ارزش افزوده بیشتر در مواد معدنی نگاه ما به طور کامل به بخش خصوصی است که تاکنون استقبال خوبی از آن شده است.

وی با اشاره به سفر نمایندگان شرکت‌های غربی برای سرمایه گذاری در معادن ایران اظهار داشت: تاکنون شمار زیادی از نمایندگان شرکت‌های معتبر خارجی برای انتقال دانش فنی، مشارکت و سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی ایران و برای همکاری با ایمیدرو اعلام آمادگی کرده‌اند.

خرمی شاد ادامه داد: از ۶۸ نوع ماده معدنی شناسایی شده در کشور تاکنون در ۴۸ نوع آن هیچ فعالیت چشمگیری صورت نگرفته که در نظر داریم بر روی آن‌ها مطالعات کار‌شناسی و کارهای نهایی انجام دهیم.

وی درباره آمارهای مختلف اعلام شده در زمینه ذخایر معدنی کشور گفت: ذخایر معادنی کشور قطعا از ۵۷ میلیارد تن بیشتر است که گزارش جدیدی در این زمینه تا پایان امسال اعلام خواهیم کرد.

خرمی شاد با بیان اینکه برخی کشور‌ها که حتی ماده معدنی را هم وارد می‌کنند، با انجام فرآوری و ایجاد ارزش افزوده و همچنین تبدیل آن به صنعت تا چندین برابر آن درآمد برای خود کسب می‌کنند، افزود: معدن و صنایع معدنی یکی از مزیت‌های رقابتی کشور است که با وجود تلاش‌های انجام شده، هنوز جای کار بسیار فراوانی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز