خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل دخانیات:

سیگار قاچاق در بازار بیداد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۷۰

برخی با استفاده از نیاز بازار تصاویر پوتین را پاک و طرح ریه را روی پاکات سیگار چاپ و آن را با قیمت گزافی می‌فروشند هزینه تغییر تصاویر برای هر پاکت سیگار ۵۰ تومان می‌باشد که پس از تغییر تصویر، سود جویان برای هر پاکت ۲۰۰ تا۳۰۰ تومان سود می‌برند.

هزینه تغییر تصاویر برای هر پاکت سیگار ۵۰ تومان است که پس از تغییر تصویر، سود جویان برای هر پاکت ۲۰۰ تا۳۰۰ تومان سود می‌برند.

مدیرعامل دخانیات با بیان این مطلب و تاکید بر اینکه تولید نکردن و روی آوری به واردات سیگار و یا قاچاق آن به داخل کشورابزار مناسبی برای رسیدن به کاهش مصرف نیست و فقط اشتغال بیش از ۷۰ هزار نفر در صنعت دخانیات را از بین خواهد برد تاکید کرد: آرزوی قلبی تمام مدیران شرکت دخانیات تولید در راستای صادرات است اما باید با توجه به وظایف تعریف شده برای این صنعت نیاز داخل نیز تامین گردد. هر گونه کوتاهی و تاخیر در تولید و تامین نیاز داخل از سوی شرکت باعثجایگزینی سیگار قاچاق به جای محصولات دخانی تولید داخل خواهد شد.

وی با هشدار نسبت به رشد چشمگیر سیگار قاچاق در بازار و توصیه به عدم مصرف آن از سوی مصرف کنندگان تاکید کرد: بر اساس گزارشات ادارات استانی دخانیات سراسر کشور و همچنین تهران روند سیگارهای قاچاق بسیار چشمگیر بوده و این امر از نظر اقتصادی و هم سلامتی بسیار مخرب و خطر ناک است. مصرف هر نوع سیگار زیان آور است اما بر اساس اعلام مرکز آزمایش و کنترل شرکت دخانیات سیگارهای قاچاق که به صورت زیر پله‌ای و در سوله‌های مرزی تولید می‌شود در کنار تمام مضرات، مصرف کننده را با بیماریهای پوستی خطرناکی نیز روبرو می‌سازد.

نجفیان در مورد تصاویر بهداشتی برروی پاکات سیگار و اختلاف قیمت این محصولات در بازار گفت: شرکت دخانیات باید تصاویر مندرج بر پاکات سیگار را مرتب تغییر دهد که این امر سبب رانت و سود کلان برای دلالان سیگار شده است به نحوی که سیگار طرح ریه از پاکات دارای طرح پوتین گران‌تر است. این در حالی است که محصول یکی است دارای مواد اولیه مشترک و از یک خط تولید وارد بازار می‌شوند. اما برخی با استفاده از نیاز بازار تصاویر پوتین را پاک و طرح ریه را بر روی پاکات سیگار چاپ و آن را با قیمت گزافی می‌فروشند هزینه تغییر تصاویر برای هر پاکت سیگار ۵۰ تومان می‌باشد که پس از تغییر تصویر، سود جویان برای هر پاکت ۲۰۰ تا۳۰۰ تومان سود می‌برند.

مدیرعامل دخانیات با بیان اینکه قیمتهای محصولات تولیدی این شرکت تغییری نخو اهد کرد تاکید کرد: با تنوع محصولات درصدد تامین نیاز داخل هستیم البته برخی از برندهای جدید قطعا به بازارهای هدف صادر خواهند شد زیرا با صادرات می‌توانیم سبب اشتغالزایی، توسعه پایدار، رونق تولید، ایجاد ارزش افزوده، ارزآوری و ارتقای کیفیت کالاهای تولید شده باشیم.

وی با تشکر از تلاش و کوشش کارکنان مجتمع دخانیات گیلان در خصوص دستگاه پرایمری تصریح کرد: پس از گذشت ۱۸ سال و با هزینه ۱۰ میلیون یورو و با همکاری کار‌شناسان فنی دخانیات کشور و کار‌شناسان آلمانی تنها دستگاه پرایمری توتون شرکت دخانیات در حال اورهال شدن است که این مسئله هم در بحثکیفیت و هم کمیت توتون تاثیرگذار است و از سوی دیگر باعثارتقا کمی و کیفی محصول تولیدی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز