خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت خبر داد:

طرح های غیر فعال و غیر اقتصادی تعیین تکلیف می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۶۲

بررسی و ‌تصویب مدل‌های تامین مالی طرح‌ها و در ‌‌نهایت نحوه سیاست گذاری در فعالیت‌های اکتشافی و لزوم تصویب کلیات این فعالیت‌ها به صورت سالانه، به عنوان محورهای دیگر فعالیت کمیته فوق محسوب می‌شوند.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: طرح‌های غیر فعال و غیر اقتصادی ایمیدرو با تشکیل کمیته سرمایه گذاری و ابلاغ دستورالعمل جدید «جذب و توسعه سرمایه گذاری» بررسی و تعیین تکلیف خواهند شد.

به گزارش ایلنا، ‌ مهدی کرباسیان افزود: ‌ کمیته‌ای مرکب از معاونان و مدیران سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران که هدایت آن بر عهده رییس هیات عامل این سازمان است کلیه طرح‌های غیرفعال یا راکد ایمیدرو را در دست بررسی دارد و در صورت غیراقتصادی بودن، این پروژه‌ها را منحل خواهد کرد.
وی درباره اختیارات دیگر کمیته سرمایه گذاری ایمیدرو اظهار داشت: ‌ این کمیته با کنترل و مدیریت بهینه پروژه‌های جاری، ‌شرایط کاهش زمان و هزینه اجرای طرح‌ها را فراهم می‌کند. از سوی دیگر کمیته مذکور، کلیه پروژه‌های دارای توجیه برای سرمایه گذاری یا طرح‌های مشارکتی ایمیدرو و شرکت‌های تابعه را بررسی کار‌شناسی می‌کند که در این می‌ان، اولویت این سازمان، واگذاری طرح‌ها یا مشارکت با بخش خصوصی از مسیر فراخوان و جذب سرمایه گذار است.
به گفته کرباسیان، در صورت عدم جذب سرمایه گذار خصوصی ایرانی یا خارجی، ایمیدرو بودجه مناسب را برای اجرای آن پروژه‌ها اختصاص خواهد داد.
رییس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: ‌ بررسی و ‌تصویب مدل‌های تامین مالی طرح‌ها و در ‌‌نهایت نحوه سیاست گذاری در فعالیت‌های اکتشافی و لزوم تصویب کلیات این فعالیت‌ها به صورت سالانه، به عنوان محورهای دیگر فعالیت کمیته فوق محسوب می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز