خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران خبر داد:

افزایش سرمایه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در بودجه ۹۳

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۰۰

صندوق در سال جاری به مرحله ای رسیده که امکان ارائه خدمات داشته و می‌تواند حدود ۴۰ میلیارد تومان ضمانت نامه صادر کند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک‌های صنعتی ایران از افزایش سرمایه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در بودجه سال ۹۳خبرداد و گفت: این صندوق با پوشش ریسک ناشی از خرید مواد اولیه و یا فروش محصولات ایرانی از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند.

به گزارش ایلنا، سید محمد علی سید ابریشمی در مراسم معارفه مدیر عامل و اعضاء هیات مدیره جدید صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک با نگاهی به نقش مهم این صندوق در توسعه و پیشرفت صنایع کوچک، اظهارداشت: با هماهنگی نمایندگان مجلس امیدواریم سرمایه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک از محل فروش شرکت‌های دولتی که واگذار می‌شوند، افزایش یابد.

وی تسریع وصول مطالبات گذشته و بازیافت خسارت‌های مالی بدون فشار مضاعف بر صنعتگران را از برنامه اصلی این مجموعه عنوان کرد و افزود: اعتبارسنجی درست ضمانت‌نامه‌ها و بکارگیری نیروهای متخصص به منظور جلوگیری از خسارت‌های بعدی باید به صورت جدی در صندوق مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک‌های صنعتی ایران همچنین اظهار کرد: این صندوق در کنار ارایه ضمانت‌نامه بانکی به واحدهای تولیدی می‌تواند ریسک ناشی از تامین مواد اولیه و فروش محصولات را نیز پوشش دهد.

سیاست اصلی صندوق پوشش ریسک خرید مواد اولیه و فروش محصولات

در ادامه این مراسم، تعقلی مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک نیز ضمن تشریح برنامه‌های آتی این مجموعه گفت: صنایع کوچک حجم قابل توجهی از GDPکشوررا در بر می‌گیرد لذا باید تلاش خودرا معطوف به افزایش ارایه خدمات مناسب به صنعتگران کرد.

وی افزایش بازیافت ضمانت نامه‌های صادرشده و بهبود کیفیت سیستم اعتبار سنجی را از برنامه‌های این مجموعه توصیف کرد و افزود: صندوق ضمانت با سرمایه ۵۰ میلیارد تومانی، ۱۳ برابر اعتباری که در اختیارداشته، تعهد ایجاد کرده این در حالی است که بازیافت سرمایه‌ها به صندوق باید با جدیت بیشتری دنبال شود.
تعقلی در ادامه سیاست دیگر این صندوق را افزایش اعتبار این مجموعه برشمرد و گفت: باتوجه به اینکه نرخ ضریب خسارت این صندوق پایین‌تر ازسایر صندوق‌ها است می‌توان تسهیلاتی با نرخ پایین‌تر از بانک‌ها در اختیار واحدهای تولیدی قرارداد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک ضمن تاکید بر فعالسازی نهادهای موازی بانکها افزود: با شناسایی شاخه‌های پربازده صنایع کوچک، می‌توان حلقه‌ای بین سپرده گذاران و سپرده پذیران ایجاد کرد تا تولیدکنندگان از تسهیلاتی با نرخ پایین تر بهره مند شوند.

زواره مدیر عامل سابق صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در این مجموعه گفت: متاسفانه در سال ۹۰ منابع مالی کافی برای این مجموعه جذب نشد واین صندوق با بحران مالی روبه رو شد.
زواره منابع مالی دراختیار صندوق را حدود ۴۶ میلیارد تومان عنوان کرد وگفت: در سال ۹۱ نیز مطالبات بانکی روبه افزایش بود و به نوعی صندوق بدهکارتر شده بود که خوشبختانه با اقدامات انجام شده، وضعیت صندوق از حالت بحرانی خارج شد.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای مدیر عامل جدید در پایان گفت: صندوق در سال جاری به مرحله ای رسیده که امکان ارائه خدمات داشته و می‌تواند حدود ۴۰ میلیارد تومان ضمانت نامه صادر کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز