خبرگزاری کار ایران

ربیعی:

باید طبقه متوسط صنعتی در ایران شکل بگیرد / من وزیر شستا نیستم

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۹۴

در طول مدتی که کارخانه‌ام را مدیریت می‌کردم با مشکلاتی زیادی روبه‌رو بودم مثلا از ما رشوه می‌خواستند و همواره با مشکل واردات مواد اولیه و تغییر قیمت آنها مواجه بودیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست صبحانه کاری در اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد که باید طبقه قدرتمند صنعتی در ایران شکل بگیرد.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی با بیان این‌که باید نسبت به این موضوع که کشور‌های دیگر از ما جلو هستند و ما نمی‌توانیم به آنها برسیم احساس ناراحتی عمومی داشته باشیم، گفت: این موضوع باید معضلی باشد برای نخبگان علمی کشور.

وی ادامه داد: من پیش از این‌که وزیر شوم کشور‌های هند، برزیل، کره جنوبی، سنگاپور و مالزی را مطالعه کردم به نظرم باید طبقه متوسط صنعتی در ایران شکل بگیرد که بر اساس آن این طبقه باید از ابتدای زنجیر که طراحی است تا پایان آن که بازرگانی است، مجموعه‌ای کامل را در بر بگیرد.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبقه تشکیل شده در بخش صنعت باید طبقه قدرتمندی باشد.

وی با اشاره به مدیریت یک کارخانه توسط خود او و ناموفق بودن در مدیریتش خاطر نشان کرد: در طول مدتی که کارخانه‌ام را مدیریت می‌کردم با مشکلاتی زیادی روبه‌رو بودم مثلا از ما رشوه می‌خواستند و همواره با مشکل واردات مواد اولیه و تغییر قیمت آنها مواجه بودیم.

ربیعی ادامه داد: این طرح توجیه نداشت و تجربه‌ کوچک من در آن در نهایت باعث۳۵۰ میلیون تومان ضرر برای کارخانه شد.

من وزیر شستا نیستم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: اداره کردن سازمان تامین اجتماعی به وسیله شرکای اجتماعی یک آرزوست ولی زیرساخت‌های آن هنوز آماده نیست. سازمان تامین اجتماعی باید به صاحبان اصلی خود برسد زیرا یک سازمان خصولتی نیست.

وی با بیان این‌که من وزیر شستا(شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) نیستم گفت: در شستا نکته‌ مهم این است که فضا سیاسی نشود و طوری نباشد که به دستور رییس دفتر رییس جمهور افراد جایگزین شوند.

او خاطرنشان کرد: مهندسی در وزارت تعاون ممنوع است و باید به تشکل‌ها کمک کنیم که خودشان کار را مهندسی کنند.

ربیعی با تاکید بر این‌که ما هیچ چیز را نمی‌خواهیم بسازیم، تصریح کرد: هرجا کسی در این وزارتخانه جریان‌سازی کند به زیان خودش است. از نهاوندیان خواسته‌ام که به شرکای تامین اجتماعی بپیوندد زیرا وی یک حلقه از اتاق بازرگانی است.

پیشنهاد حضور نمایندگان کارفرمایی در کارگروه اتاق بازرگانی

وی در ادامه با پیشنهاد تشکیل یک کارگروه در اتاق بازرگانی ایران برای بررسی موضوعات پیرامون تامین اجتماعی بیان کرد: دوستان شورای عالی کار هم می‌توانند به عنوان نمایندگان کارفرمایی در این کارگروه حضور داشته باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره‌ مسائل بیمه‌ای با بیان این‌که من معتقد به بگیر‌وببند و پلمپ نیستم، خاطر نشان کرد: پول سازمان تامین اجتماعی بین‌النسلی است و باید حفظ شود. این‌که این سازمان با حضور شرکای اجتماعی تشکیل شود یک آرزو است.

ربیعی با اشاره به زیرساخت‌های این سازمان خاطرنشان کرد: هنوز زیرساخت‌های تامین اجتماعی برای تحقق این آرزو آماده نشده است. زمانی که رییس سازمان مقداری پول توزیع می‌کند مهر تاییدی بر این ادعا است.

وی با تاکید بر این‌که اگر تامین اجتماعی به دست صاحبان اصلی خود برسد، دولت نمی‌تواند برای آن تصمیم بگیرد، گفت: سازمان تامین اجتماعی خصولتی نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: باید در اتاق بازرگانی ایران کمیته‌ای تشکیل شود تا راه‌حل‌های رفع موانع کسب و کار را بررسی کند.

وی در ادامه خطاب به بخش خصوصی تصریح کرد: ما مجموعه‌ای در اختیار داریم به نام سازمان فنی و حرفه‌ای. به ما بگویید که این مجموعه چه‌طور می‌تواند به شما خدمت کند.

به گزارش ایسنا، یکی از حاضران در جلسه تاکید کرد که این سازمان را کلا واگذار کنید.

حال بخش تعاون خوش نیست

ربیعی در ادامه از فعالان بخش خصوصی و حاضر در اتاق بازرگانی خواست که بخش تعاون را در دست گرفته و کمک کنند تا رشد کند.

در پایان این نشست غلامحسین شافعی، رییس اتاق بازرگانی ایران در سخنانی اظهار کرد: اصلاحیه‌ی قانون کار که در آذرماه ۱۳۹۱ به مجلس داده شده پاسخ‌گوی نیاز‌ها نیست و از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهشمندیم که به درخواست استرداد این اصلاحیه توجه کند تا مجددا توسط وزارتخانه و بخش خصوصی بازنگری شود.

وی همچنین از برگزاری جلسه شورای عالی کار در روز سه‌شنبه ۱۹ آذرماه خبر داد.

درخواست انحلال اتاق تعاون

در پایان این نشست برخی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستند تا اتاق تعاون را منحل کنند، زیرا اتاق تعاون کارایی لازم را ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز